تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3795675
شناسه : 3795675
تاریخ :
موضوع فرزندآوری در استان مرکزی بحرانی است اقتصاد ایران: اراک- استاندار مرکزی گفت: موضوع جمعیت و فرزند آوری در این استان بحرانی است و این مهم نیازمند تدبیر ویژه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه بعدازظهر شنبه در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی با بیان اینکه مسئله جمعیت، بسیار حساس و حیاتی در کشور است، اظهار کرد: کوتاهی برخی دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف محوله در خصوص توجه به مقوله جمعیت پذیرفتنی نیست که این امر باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته در راستای شتاب بخشی در حوزه جمعیت کارگروه‌هایی ذیل این ستاد تشکیل دادیم که در این چارچوب کار با جدیت دنبال می شود.

مخلص الائمه با بیان اینکه وضعیت مناسبی از لحاظ ازدواج، طلاق، ولادت و فوت در استان مرکزی نداریم گفت: بحث طلاق در استان و کشور تبدیل به مسئله‌ای جدی شده است.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه وضعیت جمعیت و فرزند آوری در این استان بحرانی است تصریح کرد: بانک مرکزی باید وظیفه خودش را در راستای قانون جوانی جمعیت انجام دهد.

مخلص الائمه افزود: متاسفانه منابع لازم به بانک‌های عامل در استان‌ها تزریق نشده و این موضوع به مسئله‌ای حاد تبدیل شده که از کنترل استان خارج است و مواردی که در حیطه اختیارات استان است، باید پیگیری شود.

وی اضافه کرد: طرح حامیم توسط ستاد مردمی جمعیت استان پیگیری شود و شهرداری‌ها متولی اجرای این برنامه در شهرستان‌ها باشند و سایر دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها را یاری کنند.

ساخت ۱۹ سوئیت خوابگاه متاهلی دانشجویی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره با رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال در دولت سیزدهم گفت: این اقدام یکی از اقدامات تاثیرگذار در حوزه جوانی جمعیت و کاهش سبد هزینه خانوار بود.

علیرضا امانی با اشاره به افتتاح بیمارستان زنان و زایمان سینا آشتیانی در سال جاری تصریح کرد: میانگین ضریب اشغال بیمارستان زنان و زایمان آیت الله طالقانی حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد بود اما ضریب اشغال بیمارستان سینا آشتیانی حداقل ۹۰ درصد است.

امانی ادامه داد: برنامه ریزی لازم انجام شده که مباحث مرتبط با درمان زنان به بیمارستان ولیعصر منتقل و بیمارستان سینا آشتیانی تنها مربوط به زایمان باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به ساخت ۱۹ سوییت خوابگاه متاهلی دانشجویی در سال جاری گفت: در استان مرکزی، سه مرکز درمان ناباروری وجود دارد.

پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت بسیار کند است

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: ۶۵۶۲ وام ازدواج و فرزندآوری در استان مرکزی تا پایان مرداد ماه پرداخت شده که ۸۲۴۹ متقاضی در صف انتظار تسهیلات هستند.

محمدرضا گودرزی تصریح کرد: در اعطای تسهیلات جوانی جمعیت به شدت عقب هستیم و با رقم اعتباری که اعلام شده امکان تامین این میزان درخواست در بانک‌ها وجود ندارد و باید در سطح ملی تصمیم اساسی گرفته شود.