تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3795663
شناسه : 3795663
تاریخ :
السودانی:سیدنصرالله در راه حق شهید شد/۳ روز عزا در عراق اقتصاد ایران: نخست‌وزیر عراق با اعلام اینکه سید حسن نصرالله در راه حق به شهادت رسید،تاکید کرد که رژیم اشغالگر همه خطوط قرمز را در جنایات خود زیر پا گذاشته و می‌خواهد تجاوزاتش را در کل منطقه گسترش دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در واکنش به شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد که سید حسن نصرالله، در تجاوز جنایتکارانه جدید رژیم صهیونیستی که نشان می‌دهد این رژیم از همه خطوط قرمز عبور کرده است، در راه حق به شهادت رسید.

السودانی تاکید کرد، حمله جنایتکارانه‌ای که دیروز ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد، بیانگر تمایل گستاخانه رژیم صهیونیستی برای گسترش درگیری علیه همه ملت‌های منطقه است؛ ملت‌هایی که در نهایت در زمین و وطن تاریخی خود پیروز خواهند شد. مسائل بزرگ از جمله مسئله عادلانه فلسطین و تقابل ملت برادر لبنان با تجاوزات مستمر دشمن صهیونیستی، همگی بیانگر آن است که این ملت‌ها پیروز می‌شوند.

نخست‌وزیر عراق گفت که ما بر موضع اساسی عراق در ایستادن کنار ملت‌های فلسطین و لبنان، تاکید می‌کنیم.

همچنین پارلمان عراق در پی شهادت سید حسن نصرالله 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

جنبش حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای ساعتی پیش اعلام کرد: سید حسن نصرالله به‌همراه همرزمان شهید خود در طول 30 سال مجاهدت، به درجه شهادت نائل شده است و سید حسن نصرالله بود که رزمندگان مقاومت را از پیروزی به پیروزی دیگر رهبری و فرماندهی کرد و پیروزی‌هایی مانند آزادسازی لبنان از اشغال اسرائیل در سال 2000 و نیز پیروزی در جنگ 33روزه 2006 تا نبرد حمایت و پشتیبانی از فلسطین و غزه را رقم زد.

در این بیانیه همچنین آمده است: مصیبت وارده را به صاحب عصر و زمان (رضوان الله تعالی علیه)، ولی امر مسلمین حضرت سید علی خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) سایه‌اش مستدام، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین، تسلیت عرض می‌نماییم. به ملت مقاومت، مردم صبور و مجاهد ما، همه ملت اسلام، همه آزادگان و مستضعفان جهان و خانواده محترم و صبور ایشان، به جناب آقای سید حسن نصرالله رضوان، دبیرکل حزب‌الله لبنان شهادتش در راه بیت‌المقدس و فلسطین و دریافت مدال امام حسین علیه السلام (مدال شهادت) تبریک عرض می‌نماییم و شهادت همرزمان وی را نیز که در پی یورش خائنانه صهیونیست‌ها به حومه جنوبی به موکب پاک و مقدس او پیوستند، تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم».

انتهای پیام/