تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3795656
شناسه : 3795656
تاریخ :
آتش‌سوزی کارخانه مونتاژ آیفون در هند، فعالیت‌ها را متوقف کرد اقتصاد ایران: آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های تولید آیفون در هند، باعث توقف کامل خط تولید شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آتش‌سوزی در کارخانه‌ی بزرگ مونتاژ آیفون متعلق به شرکت تاتا الکترونیکس در تامیل نادو به توقف کامل خط تولید منجر شد. براساس گزارش‌ها، این حادثه هیچ‌گونه تلفاتی نداشته است.

سخن‌گوی شرکت تاتا الکترونیکس ضمن تأیید آتش‌سوزی گفت: «حادثه‌ی ناگواری در کارخانه‌ی ما در تامیل نادو رخ داده است. پروتکل‌های اضطراری ما در کارخانه مطمئن شدند که همه‌ی کارمندان ما در امنیت هستند.»

آتش‌سوزی خسارت جبران‌ناپذیری به تأسیسات تولیدی وارد کرد. ET Times گزارش می‌دهد که فعالیت کارخانه متوقف شده و مقام‌های آتش‌نشانی تأیید کردند که یک ساختمان فروریخته است.

گفته می‌شود ساختمانِ آسیب‌دیده برخی از قطعات گوشی آیفون را تولید می‌کرد. مشخص نیست که آیا ساختمان مجاور (جایی که قرار است تولید گوشی‌ تا پایان سال میلادی در آن آغاز شود)، نیز تحت‌تأثیر آتش‌سوزی قرار گرفته است یا خیر.

جی ساروانان، مقام ارشد ایمنی صنعتی منطقه می‌گوید: «یک روز طول خواهد کشید تا خرابه‌ی ساختمان خنک شود.»

مقاله‌ی مرتبط
  • آتش‌سوزی در کارخانه ساخت تراشه سامسونگ در کره جنوبی

تأثیر واقعی فاجعه بر میزان تولید هنوز مشخص نیست. تاتا الکترونیکس نظری درباره‌ی تأخیرهای احتمالی ارائه نکرده است؛ اما احتمالاً کارخانه‌ به زمان زیادی نیاز خواهد داشت تا دوباره با تمام ظرفیت کار کند.

تاتا الکترونیکس درکنار فاکسکان، یکی از تولیدکنندگان اصلی آیفون در هند است. کارخانه‌ی هوسور چهارمین مرکز مونتاژ اپل در هند به‌شمار می‌رود که اکنون به‌دلیل آتش‌سوزی انتظار می‌رود تولید آیفون را با تأخیر آغاز کند.