تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3795644
شناسه : 3795644
تاریخ :
اردوغان حملات رژیم اسرائیل به لبنان را محکوم کرد اقتصاد ایران: رئیس جمهور ترکیه با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، اظهار داشت: ما به عنوان ترکیه در این روزهای سخت در کنار مردم و دولت لبنان خواهیم بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی که در صفحه مجازی خود منتشر کرد، با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان نوشت: لبنان و مردم لبنان هدف جدید سیاست نسل کشی، اشغالگری و تهاجم اسرائیل هستند که از 7 اکتبر آن را دنبال می کند.

وی افزود: در نتیجه حملات وحشیانه اسرائیل، بسیاری از مردم لبنان از جمله کودکان در هفته گذشته به قتل رسیده اند. هیچ وجدانی نمی تواند چنین قتل عامی را بپذیرد و آن را توجیه کند.

اردوغان با بیان اینکه دولت اسرائیل بی پرواتر می شود زیرا توسط قدرت هایی که از قتل عام هایش حمایت تسلیحاتی می کنند، حمایت می‌شود، گفت: این اتفاقات، انسانیت، ارزش های انسانی و قوانین بین المللی را به چالش می کشد. تلاش های اسرائیل برای گسترش سیاست دیوانگی که در غزه و رام الله به اجرا درآورده بود به لبنان و سایر کشورهای منطقه اکنون باید متوقف شود.

وی افزود: ما از تمام ساختارها و همه سازمان‌های حقوق بشری که وظیفه آنها تضمین صلح، ثبات و امنیت جهانی است، به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم که اقدامات سریعی انجام دهند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تلاش های اسرائیل برای گسترش سیاست دیوانگی که در غزه و رام الله به اجرا درآورده بود به لبنان و سایر کشورهای منطقه اکنون باید متوقف شود، یادآور شد: ما به عنوان ترکیه در این روزهای سخت در کنار مردم و دولت لبنان خواهیم بود و بار دیگر حملات غیرانسانی اسرائیل علیه لبنان را محکوم می کنیم.

وی افزود: ما به عنوان ترکیه در این روزهای سخت در کنار مردم و دولت لبنان خواهیم بود و بار دیگر حملات غیرانسانی اسرائیل علیه لبنان را محکوم می کنیم.

انتهای پیام/