تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3795621
شناسه : 3795621
تاریخ :
بازاریان خسارت دیده قشم حمایت خواهند شد اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان، همدلی در حل مسائل بازاریان خسارت دیده در بحران آتش سوزی بازار قدیم قشم را امری ضروری دانست و از بخشودگی جرائم مالیاتی و تسهیلات بانکی قبلی بازاریان خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی مسائل و مسیرهای حمایتی از خسارت دیدگان بحران آتش‌سوزی بازار قدیم قشم به ریاست استاندار هرمزگان و باحضور نمایندگان بازاریان، احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون اموراقتصادی استانداری، مدیر امور هماهنگی بانک‌های استان، مدیرکل امور مالیاتی استان، فرماندار و شهردار قشم، معاون منطقه آزاد قشم و رییس آتش نشانی شهرستان برگزار شد.

مهدی دوستی، همدلی در کمک و تسریع در رفع مسائل بازاریان را امری مهم برشمرد و گفت: بخش خصوصی و دولتی باید در حمایت همه‌جانبه از کاسبان خسارت دیده از بحران حریق چند روز گذشته بازار قدیم قشم پای کار بیایند.

استاندار هرمزگان با تأکید بر لزوم بررسی دقیق میزان و ابعاد خسارت وارده، افزود: ضرورت دارد در اسرع وقت کمیسیون تعیین خسارت تشکیل و ضمن بررسی دقیق گزارش خسارات را اعلام کند تا با تقسیم کار، مسائل کاسبان شریف قشم نیز با جدیت در اسرع وقت پیگیری و حل شود.

مهدی دوستی در خصوص حمایت شورای هماهنگی بانک‌های استان از بازاریان قشم، بیان کرد: تسهیلات بانکی با گردش مالی بالا متناسب با میزان خسارت وارده درنظر گرفته می‌شود همچنین بازاریانی که از پیش تسهیلاتی را اخذ کرده بودند نیز از مساعدت ویژه برخوردار خواهند شد.

وی همچنین از حمایت امور مالیاتی استان از خسارت دیدگان بازار قدیم قشم خبرداد و ادامه داد: جرائم مالیاتی قبلی کاسبانی که بیش از ۵۰ درصد خسارت دیده‌اند بر اساس ماده ۱۶۵ قانون مالیاتی مشمول بخشوده با حسب شرایط مشمول تقسیط طولانی مدت می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به رسم نیک و دیرینه بازار در حمایت از هم صنفان خود، گفت: حمایت های اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و صنایع استان نیز در این مسیر قرار خواهد گرفت.