تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3795603
شناسه : 3795603
تاریخ :
فعالان اقلیمی در انگلیس به زندان محکوم شدند اقتصاد ایران: دو فعال اقلیمی در انگلیس به دلیل یک اقدام اعتراضی به سیاست‌های آب و هوایی دولت که طی آن یک تابلوی نقاشی معروف را هدف حمله قرار دادند به زندان محکوم شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دو فعال اقلیمی از گروه موسوم به «روغن را بس کن» در انگلیس در اقدامی اعتراضی سوپ گوجه فرنگی را به سمت یک تابلوی نقاشی معروف پرتاب کردند. در واکنش به این اقدام اعتراضی به دستور دولت حالا آنها باید در بازداشت بسر ببرند. پیش از این نمایندگان حوزه هنری تلاش کرده بودند تا از این امر جلوگیری کنند.

این دو فعال آب و هوا از انگلیس به دلیل پرتاب سوپ گوجه فرنگی به سمت نقاشی ونسان ون گوگ به زندان فرستاده شدند. یکی از آن ها که یک جوان 23 ساله بود به دو سال حبس محکوم شد و یک جوان 22 ساله هم به 20 ماه زندان محکوم شد. تصویر مربوطه که به سمت آن حمله شد به سال 1888 بر می گردد و بخشی از مجموعه هفت قسمتی ون گوگ "آفتابگردان ها" است و در گالری ملی لندن نگهداری می شود.

این دو متهم در اکتبر 2022 سوپ کنسرو هاینز را روی این آثار هنری پرتاب کردند و سپس روی زمین زانو زدند و دستان خود را به دیوار چسباندند. این آثار هنری توسط یک شیشه محافظت می‌شد و می‌توانست بعداً دوباره آویزان شود. با این حال، قاب این اثر متحمل آسیبی بالغ بر چند هزار یورو شد.

دادگاهی در لندن پیش از این در ماه ژوئیه این دو فعال اقلیمی زن را به جرم آسیب کیفری مجرم شناخته بود. آنها خودشان اعتراف کردند که بی گناه هستند، اما قاضی با این مسئله مخالفت کرد. وی گفت که ممکن بود سس از شیشه نفوذ کند و به نقاشی آسیب جدی وارد کند. فعالان اقلیمی اصلا به این مسئله اهمیتی ندادند. قاضی خطاب به متهمان تاکید کرد: شما مسلما باور دارید که اعتقادات شما به شما این حق را می دهد که در صورت تمایل مرتکب جنایت شوید. شما حق نداشتی این کار را با آفتابگردان انجام دهی.

گاردین گزارش داد که بیش از 100 هنرمند، موزه‌دار و مورخ هنر اخیراً از معافیت این فعالان آب و هوا از مجازات زندان حمایت کردند. یکی از فعالان در دادگاه گفت که نه تنها او امروز محکوم شده است، بلکه "بنیان خود دموکراسی" نیز محکوم شده است.

جنبش زیست محیطی "Just Stop Oil" که این زنان به آن تعلق دارند، متعهد به حفاظت بیشتر از آب و هوا است. از جمله این جنبش از دولت قبلی انگلیس خواسته بود صدور مجوزهای جدید برای استخراج نفت و گاز را متوقف کند. پنج عضو این جنبش هم پیش از این در ماه ژوئیه به دلیل مسدود کردن بزرگراه لندن به حداقل چهار سال زندان محکوم شدند. این طولانی‌ترین محکومیتی بود که تاکنون برای اعتراضات غیرخشونت‌آمیز در بریتانیا صادر شده است.

انتهای پیام/