تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3795585
شناسه : 3795585
تاریخ :
حزب‌الله توسعه پیدا خواهد کرد/همگان به حزب‌الله می‌پیوندند اقتصاد ایران: کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: حزب الله قوی‌تر خواهد بود و از نظر توانمندی‌های نظامی حزب الله توسعه پیدا خواهد کرد زیرا همگان به آن می‌پیوندند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد لاریجانی کارشناس مسائل بین‌الملل در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر در رابطه با جبهه مقاومت و شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: شهادت این سردار رشید اسلام را به همه مسلمین به ویژه به شیعیان و محور مقاومت، تسلیت می‌گویم. او یک فرد کم نظیر از نظر بصیرت و شجاعت در جهان اسلام بود.

وی افزود: سید حسن نصرالله با نبوغی که داشت یک نهاد مستحکمی را بنا نهاد. این نهاد صرفاً به رهبر آن تصال نداشت بلکه به شکل سلول‌های قوی که هر کدام با هماهنگی کامل با یکدیگر توانایی اداره تشکیلات را داشتند و این نهاد ستاره‌ای اداره نشد و بسیار مستحکم و قابل انعطاف است.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل، تصریح کرد: بدون شک شاهد بلندندگی بیشتر مقاومت خواهیم بود. دکترین مقاومت همان چیزی است که حضرت امام خمینی رحمت الله علیه بنیان گذاشت و اساس آن مقابله با استکبار مستعمرین جهان رسیدن به راه سعادت با رفع این سیطره می‌باشد. حزب الله این مسیر را از طریق مقاومت طی می‌کند و آن هم یک تلاش فعالانه برای ناکام کردن استکبار است.

لاریجانی ادامه داد: دکترین امام خمینی در رابطه با مقاومت از طریق لبنان به جهان اسلام سرایت کرد و ولی امر کشورمان حضرت آیت الله خامنه‌ای، دکترین امام خمینی در رابطه با مقاومت را پرورش داد و به این قله رفیع با این وسعت جغرافیایی رساند. البته مقاومت وسعت فکری وسیعی دارد بیشتر از جغرافیای آنکه امت اسلامی را شامل می‌شود و این مرد زمینی ندارد و اتصال ولایی دارند.

وی همچنین گفت: سید حسن نصرالله بنیاد مرسوسی را بنا نهاد نه فقط برای حزب الله در لبنان و فلسطین اشغالی بلکه در سراسر جبهه مقاومت آثار خدمات او وجود دارد. جبهه مقاومت در آینده شاهد تحرک بسیار سریع‌تری خواهد بود. زیرا جنایت رژیم صهیونیستی هم اکنون در اوج است. این جنایات در تاریخ بشریت نظیر ندارد حتی در زمان حمله مغول‌ها چنین جنایاتی رخ نداده و این موجب آمادگی‌های بسیط برای پیوستن به حرکت مقاومت اسلامی شده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: از منظر تاکتیکی گسل اطلاعاتی و حفاظتی که رژیم صهیونیستی توانست در دل مقاومت ایجاد کند و خسارات بسیاری را از طریق پیجرها و دیگر گسل‌ها وارد کرد، نظیر بمباران‌ها که ناشی از جریان نفوذ بوده که بارها رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرده‌اند، بی‌حساب نیست. این گسل به زودی علاج می‌شود و انشاالله بعد از ترمیم آن حزب الله قوی‌تر خواهد بود و از نظر توانمندی‌های نظامی حزب الله توسعه پیدا خواهد کرد زیرا همگان به آن می‌پیوندند و جمهوری اسلامی سنگ زیربنای سنگ محکم جریان مقاومت است.