تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3795486
شناسه : 3795486
تاریخ :
لزوم افزایش نظارت بر صدور مجوز ساخت و سازها در استان مرکزی اقتصاد ایران: اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر افزایش نظارت بر صدور مجوزهای ساخت و ساز در این استان تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگارمهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر شنبه در آیین گرامیداشت هفتم مهرماه، روز آتش نشان و تجلیل از آتش‌نشانان اراک اظهار کرد: انتظار است نیروهای آتش‌نشان آموزشهای تخصصی را برای مواقع بحرانی فراگیرند.

وی افزود: بسیاری از ساختمان ها در سطح کشور و استان مرکزی از استحکام لازم برخوردار نیست و بدون تردید بخشی از این مشکلات به دلیل صدور مجوزها توسط شهرداریها بوده است که می طلبد نظارت ویژه تری در این خصوص انجام شود.

امام جمعه اراک با تاکید بر به روز بودن تجهیزات آتش نشانی و توانمند سازی نیروهای امدادی گفت: در در سال های اخیر متاسفانه در کشور حوادث دلخراشی از جمله آتش‌سوزی پلاسکو، متروپل آبادان، معدن شازند و در روزهای اخیر معدن طبس بود که کشورمان را داغدار کرد.

وی افزود: زندگی سالم، در سایه هوای سالم و برخورداری از آب و محیط سالم محقق میشود بنابراین باید تلاش شود شرایط روز به روز بهبود یاید و در راستای آلودگی های زیست محیطی توجه ویژه شود.

توانمند سازی نیروهای آتش نشانی با جدیت توسط شهرداری اراک دنبال می‌شود

شهردار اراک نیز در این آیین با بیان اینکه سال گذشته ۳۲ عملیات سنگین و نیمه سنگین توسط آتش نشان شهر اراک انجام شده، افزود: هم اکنون ۲۲۸ آتش‌نشان در سطح شهرستان اراک وجود دارد که ۱۸۳ نفر آنها نیروهای عملیاتی هستند.

علیرضا محمودی با بیان اینکه توانمند سازی نیروهای آتش نشانی با جدییت توسط شهرداری اراک دنبال میشود، افزود: ۲۰۰ هزار نفر ساعت نفر آموزش ارایه شد و پیش‌بینی شده این مهم در سال جاری با افزایش بیشتری همراه باشد.

وی گفت: آتش‌نشانی اراک یکی از بهترین تیم‌های غواصی ایران و تجهیزات لازم را دارد و این مهم باعث افتخار است.