تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3795418
شناسه : 3795418
تاریخ :
چگونه داده‌های بک برگه اکسل را به برگه دیگر منتقل کنیم؟ اقتصاد ایران: اگر قصد دارید داده‌های خاصی را از یک برگه‌ی اکسل به برگه‌ی دیگر منتقل کنید، روش‌های سریعی به‌جای کپی و جایگذاری‌کردن وجود دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اکسل فقط به شما این امکان را نمی‌دهد که در یک صفحه‌‌گسترده کار کنید؛ بلکه می‌توانید چندین برگه را در یک فایل بسازید. این‌ کار در صورتی مفید است که بخواهید داده‌های خود را به‌طور جداگانه نگه دارید. برای مثال اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، می‌توانید اطلاعات فروش هر ماه را در برگه‌های جداگانه داشته باشید.

با این‌ تفاسیر، اگر بخواهید داده‌های خاصی را از یک برگه‌ی اکسل به برگه‌ی دیگر منتقل کنید، تکلیف چیست؟ اولین مورد که به ذهنتان می‌رسد، احتمالاً کپی و جایگذاری‌کردن آن‌ها است؛ اما این‌ کار وقت‌گیر خواهد بود. از طرفی‌ دیگر، اگر در هر یک از داده‌های اصلی تغییراتی ایجاد کنید، داده‌های کپی‌شده، به‌روزرسانی نخواهند شد.

خبر خوب این است که انتقال داده‌های یک برگه به برگه‌ی دیگر چندان دشوار نیست. روش‌های آسانی برای استخراج داده‌ها از یک برگه‌ی دیگر در اکسل وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ارجاع سلول از برگه‌‌ای به برگه دیگر به‌کمک فرمول

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استخراج داده‌ها از برگه‌ی دیگری در اکسل، استفاده از روش ارجاع سلولی است. این‌ کار به شما اجازه می‌دهد تا سلول‌های برگه‌های مختلف را بدون کپی‌کردن به هم ارتباط دهید.

  • فایل اکسل حاوی برگه‌های موردنظرتان را باز کنید.
  • به برگه‌ای که می‌خواهید داده‌ها در آن نمایش داده شوند، بروید و سلول موردنظر را انتخاب کنید.
  • علامت = را تایپ کنید و سپس نام برگه‌ای را بنویسید که می‌خواهید داده‌ها از آن استخراج شود.
  • در این مرحله علامت ! را تایپ کنید و به دنبال آن نام سلولی را بنویسید که می‌خواهید داده‌ها را از آن استخراج کنید.
  • درنهایت برای تأیید اینتر را بزنید.

به‌عنوان مثال، برای استخراج داده از سلول C3 در برگه‌ای به‌نام فروش ماه آبان باید فرمول زیر را در برگه‌ی فروش ماه مهر وارد کنید:

='فروش ماه آبان'!C3
  • اگر می‌خواهید مقادیر بیشتری ارجاع داده شود، سلول را انتخاب کنید و مربع کوچک را در گوشه‌ی پایین سلول نگه دارید، به سمت پایین بکشید تا ادامه‌ی سلول‌ها پر شوند.
ارجاع سلول از برگه‌ دیگر با فرمول

مزیت اصلی استفاده از روش ارجاع سلول این است که در صورت تغییر داده‌های موجود در برگه‌ی اصلی، به‌طور خودکار داده‌های موجود در برگه‌ی دوم شما به‌روزرسانی می‌شوند. این‌کار تضمین می‌کند که اطلاعات شما بدون نیاز به به‌روزرسانی‌های دستی همچنان به‌روز باقی می‌مانند.

روش جایگزینی هم وجود دارد که شما را از تایپ دستی فرمول نجات می‌دهد که در بخش بعدی توضیح می‌دهیم.

انتقال داده‌ها به برگه‌ی دیگر با انتخاب دستی سلول‌ها

شما می‌توانید بدون نیاز به فرمول‌های پیچیده در اکسل، داده‌ها را از برگه‌‌ای به برگه‌ی موردنظرتان انتقال دهید. در ادامه نحوه‌ی انجام این‌کار را توضیح می‌دهیم:

  • در سلولی که می‌خواهید داده‌های منتقل‌شده ظاهر شوند کلیک کنید.
  • طبق تصویر زیر = (علامت مساوی) را تایپ کنید.
انتقال داده خاصی از اکسل به برگه دیگر
  • برگه‌ای را که می‌خواهید داده‌ها از آن استخراج شوند، باز کنید.
  • روی سلول حاوی داده‌هایی که می‌خواهید به برگه‌ی دوم منتقل شوند، کلیک کنید و اینتر را فشار دهید.
انتخاب سلول مورد نظر و زدن اینتر برای انتقال داده به برگه‌ دیگر در اکسل
  • داده‌ها به سلول مورد نظر شما منتقل می‌شوند.
انتقال داده های خاص از سلولی به سلول دیگر در اکسل

برای فهم بیشتر از روند و تصاویر فوق، توضیحات زیر را بخوانید:

مقاله‌‌های مرتبط:
  • چطور نام و نام خانوادگی را در ستون‌های اکسل تفکیک کنیم؟
  • چطور یک فایل اکسل شلوغ و بی‌نظم را در کم‌ترین زمان منظم و مرتب کنیم؟

من در برگه‌ی فروش ماه مهر، سلول C11 را انتخاب کرده‌ام، در آن علامت مساوی را نوشتم. سپس به برگه‌ی فروش ماه آبان وارد شدم. روی سلول C3‌ کلیک کردم و اینتر را زدم. درنهایت، داده‌‌ی موردنظرم به برگه‌ی فروش ماه مهر انتقال پیدا کرد.

توابع مختلفی در اکسل وجود دارند که می‌توانند به شما در انجام سریع و آسان کارها کمک کنند. دانستن نحوه‌ی انتقال داده‌ها از برگه‌ی دیگر در اکسل به این معنی است که می‌توانید با کپی و پیست خداحافظی کنید. البته، روش‌ گفته‌شده در این آموزش محدودیت‌هایی هم دارد و تنها در صورتی کار خواهد کرد که داده‌های شما در برگه‌ی اول شناسایی شده باشد.

اگر با اکسل زیاد سروکار دارید و قصد دارید پروژه‌هایتان را سریع‌تر انجام دهید، مقاله‌ی ترفندهای کاربردی اکسل برایتان مفید خواهد بود.