تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3795417
شناسه : 3795417
تاریخ :
پلمب ۸۰ مرکز زیبایی در استان مرکزی اقتصاد ایران: اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیش از ۸۰ مرکز زیبایی در یک ماه گذشته در استان مرکزی پلمب شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا امانی ظهر شنبه در نشست اقدام مشترک تنظیم بازار استان مرکزی اظهار کرد: خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی، سلامت مردم است و در صورت نیاز برخورد قاطع صورت می گیرد.

علیرضا امانی اضافه کرد: ارزش اقلام کشفی قاچاق در بحث غذا و دارو پیش از ورود ما به دانشگاه علوم پزشکی استان، ۳۰۰ میلیون ریال بوده اما میزان کشفیات در حوزه غذا و دارو طی یک سال اخیر ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: مشکل کمبود دارو مربوط به سطح کشور است اما در استان تلاش کردیم، در بحث دارو و شیرخشک با کمترین کمبود و مشکل مواجه باشیم.

امانی با بیان اینکه هر هفته یک مرکز زیبایی غیر مجاز یا یک مرکز دندانپزشکی در سطح استان پلمب می‌شود گفت: در یک ماه گذشته بیش از ۸۰ مرکز زیبایی و دندانپزشکی غیرمجاز در این استان پلمب شده است و در این راستا افزایش بازرسی‌ها و کاهش تعداد پرونده‌ها در نیمه دوم سال هدفگذاری شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد داد: یکی از نمایندگان مجلس گفته بود در یکی دو سال اخیر بسیاری از داروخانه‌ها اذیت شدند در حالی که ما فقط با داروخانه‌های متخلف برخورد کردیم و این موضوع در حقیقت اذیت نیست بلکه اجرای قانون است و چنانچه این اقدام انجام نمی شد در حق دیگر داروخانه‌ها اجحاف می‌شد.

امانی با اشاره به رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در قرارگاه نظارت بر سلامت در سطح کشور افزود: اجازه نمی‌هیم کسی با سلامت مردم بازی کند در این راستا نظارت مستمر بر مراکز زیبایی و درمانی وجود دارد.

وی اضافه کرد: پزشکان باید مطابق تعرفه حق ویزیت بگیرند و چنانچه تخلفی گزارش شود برخورد قاطع صورت می گیرد که تاکنون چندین پرونده در این حوزه تشکیل و به دادگستری معرفی شده اند.