تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3795279
شناسه : 3795279
تاریخ :
افزایش نرخ رشد بازار جهانی چاپ به بیش از هزار میلیارد اقتصاد ایران: رئیس اتحادیه صادرکنندکان صنعت چاپ و بسته‌بندی می‌گوید: تازه‌ترین آمار از افرایش نرخ رشد بازار چاپ و بسته‌بندی به بیش از هزار میلیارد حکایت دارند و ایران نیز باید از این فرصت استفاده کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌گفت: بر اساس آخرین تحقیقات موسسه اسمیتزر، بین سال‌های 2024 تا 2029، بازار چاپ بسته‌بندی و برچسب‌های چاپی با نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 6.3 درصد تا سال 2029 به 700 میلیارد دلار و بازار کل صنعت چاپ به بیش از 1100 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: رشد تقاضا برای بسته‌بندی‌های چاپی ناشی از عوامل بنیادی و بلندمدتی مانند افزایش جمعیت جهانی و رشد شهرنشینی است. با افزایش جمعیت، نیاز به محصولات مصرفی و بسته‌بندی‌های مرتبط به‌طور طبیعی افزایش می‌یابد. همچنین، روند شهرنشینی باعث تغییر در الگوهای خرید و مصرف می‌شود، به‌ویژه در شهرها که تمایل به استفاده از محصولات با بسته‌بندی‌های جذاب‌تر و کارآمدتر بیشتر است.

به گفته این عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صادرات ایران، علاوه بر این، رشد فناوری‌های چاپ و نوآوری در طراحی و مواد بسته‌بندی، به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با کیفیت بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر محصولات خود را عرضه کنند. در نتیجه، صنعت بسته‌بندی چاپی با توجه به این تحولات در حال تبدیل به یکی از ارکان کلیدی زنجیره تأمین جهانی است و پیش‌بینی می‌شود که نقش آن در سال‌های آتی پررنگ‌تر شود.  

عابدین تصریح کرد:‌ این رشد پایدار فرصت‌های سرمایه‌گذاری جذابی برای فعالان این حوزه ایجاد کرده است. در صورتیکه این سرمایه‌گذاری‌ها کارشناسی شده و با نوآوری و خلاقیت همراه باشد، توسعه بازارهای صادراتی، رشد درآمد ارزی و سودآوری قابل توجهی را امکان پذیر می‌کند.

وی ادامه داد:‌ با توجه به جایگاه ایران در منطقه و ظرفیت های موجود اعم از منابع زیرزمینی که می‌تواند در تولید محصولات بسته‌بندی مزیت‌دار بوده و نسبت به ارزش افزوده و درآمد حاصل از صادرات کالاهای بسته‌بندی موثر باشد،‌ ما نیز باید با استفاده از روش‌ها و استنانداردهای علمی و پروسه‌های تحقیق و توسعه نسبت به کسب بخشی از درآمد صنعت چاپ و بسته‌بندی در بازار بین‌المللی اقدام کنیم.

انتهای پیام/