تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3795202
شناسه : 3795202
تاریخ :
عملکرد جبهه مقاومت ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد اقتصاد ایران: نکا - رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عملکرد و روحیه کشورهای محور مقاومت ریشه در هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی ظهر شنبه در سی و هفتمین یادواره ۳۳ شهید والامقام نیروگاه شهید سلیمی نکا با اشاره به عملکرد ماندگار مردم مازندران در جنگ تحمیلی اظهار داشت: مازندران همواره با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در تمامی عرصه ها جزء اولین ها بود منتهی در طول دفاع مقدس با رشادت و پایمردی رزمندگان بیش از پیش درخشید.

وی افزود: نیروگاه شهید سلیمی نکا طی دوران دفاع مقدس سه بار مورد حمله وحشیانه دشمن قرار گرفت که در این جنگ ناجوانمردانه ۲۵ نفر شهید و ۱۴۰ نفر از کارکنان این مجموعه جانباز شدند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح گفت: به برکت انقلاب اسلامی طی ۴۵ سال اخیر بیش از ۲۷ هزار شهید از شمال کشور تقدیم نظام جمهوری اسلامی شد.

به گفته حجت‌الاسلام گواهی جنگ ایران و رژیم بعثی عراق بعد از جنگ ویتنام برای اولین بار طولانی ترین جنگ طی تاریخ جهان بود که بیش از ۸۰ کشور در این جنگ علیه ما به پا خواستند.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی با دست خالی به حدی از قدرت و توانمندی رسیده که ابرقدرت ها از این شرایط مضطرب شدند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: از دوران قاجار تا پهلوی پدر و پسر ایران چند تکه شد این امر در حالی است که نیمی از ایران اسلامی در دوره های مختلف مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات وحشیانه دشمن علیه جبهه مقاومت تصریح کرد: مقاومت مردم لبنان، سوریه و یمن ریشه در هشت سال دفاع مقدس دارد و این الگو برداری از مقاومت مردم ایران اسلامی در مقابل رژیم بعثی به وضوح دیده می شود.

حجت‌الاسلام گواهی خاطرنشان کرد: نسل امروز، مقاومت و ۴۵ سال ایستادگی در برابر هجمه های دشمن را به وضوح مشاهده نکرده اند لذا بزرگداشت شهدا می تواند فرصت خوبی برای تبیین و انتقال دستاوردهای جنگ به نسل جوان باشد.