تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3795197
شناسه : 3795197
تاریخ :
هشدار قرمز برای فرونشست زمین در مشهد اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر مخاطرات زمین سازمان زمین‌شناسی با بیان اینکه فرونشست زمین ناشی از سوءمدیریت منابع آب کشور است، گفت: در شهر مشهد با پدیده فرونشست مواجه هستیم و پهنه‌ای که از مشهد به سمت چناران امتداد دارد، دچار فرونشست زمین شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا شهبازی؛ مدیرکل دفتر مخاطرات زمین‌شناسی، مهندسی و زیست‌محیطی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور اظهار کرد: از نظر فرونشست با چالش بسیار بزرگی در استان‌های کشور و همچنین استان خراسان رضوی و شهر مشهد مواجه هستیم و پهنه‌ای که از شهر مشهد به سمت چناران امتداد پیدا می‌کند، دچار فرونشست زمین شده است.

وی در پاسخ به اینکه کدام شهر نسبت به دیگر شهرها با مشکل فرونشست مواجه است، تصریح کرد: فرونشست ممکن است هر سال و در دوره‌های زمانی مختلف تغییر کند و توجه به فرونشست زمین در بین کلانشهرهای کشور با جمعیت بالا از جمله اصفهان و مشهد و همچنین تهران بسیار مهم هستند.

مدیرکل دفتر مخاطرات زمین‌شناسی، مهندسی و زیست‌محیطی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: البته شهر کرمان در بین مراکز استانی کشور وضعیت نامناسب‌تری نسبت به شهر مشهد دارد.

به گفته شهبازی، وجود یکی از بزرگترین پهنه‌های یکپارچه فرونشستی کشور در مشهد تایید می‌شود، همانطور که این پدیده در گلستان و اصفهان نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که پدیده فرونشست زمین زاییده  سوءمدیریت در منابع آب کشور است، گفت: هیچ راه گریزی برای کنترل و مهار فرونشست وجود ندارد، مگر اینکه به سمت مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی پیش برویم.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، در حال حاضر آبخوان‌های کشور با حدود 160 میلیارد متر مکعب کسری آب مواجه هستند.

انتهای پیام/