تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3795188
شناسه : 3795188
تاریخ :
لزوم برخورد جدی با اصناف متخلف در مرکزی/ نرخ مرغ بالاتر از کشور اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: برخورد لازم با اصناف متخلف در استان صورت نمی‌گیرد و باید جدی‌تر به این موضوع ورود کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا گودرزی پیش از ظهر شنبه در نشست اقدام مشترک تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به کاهش پرونده‌های ارجاعی به تعزیرات استان مرکزی اظهار کرد: با تخلفات اصناف مختلف، تا حد زیادی برخورد شده و چنانچه انحراف و تخلفی در هر زمینه وجود دارد باید به تمام واحدهای صنفی اعلام شود.

وی افزود: چنانچه نانوایان در خصوص کیفیت نان اقدام مثبتی انجام ندهند، سهمیه آرد نانوا باید مسدود شود و مماشات با نانوایان را باید کنار گذاشت.

گودرزی با بیان اینکه مشارکت مردمی در بحث اعلام تخلفات به نهادهای نظارتی باید وجود داشته باشد گفت: مردم از مسئولان در خصوص تخلفات مطالبه گری کنند چرا که متاسفانه برخورد لازم با اصناف متخلف در استان صورت نمی‌گیرد و باید جدی‌تر به این موضوع ورود کرد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: در پنج ماهه نخست امسال، نسبت پرونده‌های تخلف تشکیل شده به بازرسی‌های انجام از اصناف در کشور ۲.۵ درصد است اما در این استان ۱.۸ درصد است.

گودرزی اضافه کرد: تورم سالیانه استان مرکزی از میانگین کشوری پایین‌تر است اما متاسفانه فاصله نرخ تورم آب، برق و سوخت استان با کشور بسیار بالاست که باید پیگیری و بررسی شود.

وی گفت: طبق قانون، اولین مسئول رسیدگی به تخلفات صنفی، اتحادیه‌ها هستند که متاسفانه این باور در اتحادیه‌ها وجود ندارد.

گودرزی تصریح کرد: قانون پیش بینی کرده که اتحادیه‌ها می‌توانند اخطار دهند و حتی این ظرفیت را دارند که به نیروی انتظامی گزارش دهند و واحد صنفی را پلمب کنند.

وی با بیان اینکه برخورد اتاق اصناف شهرستان‌های استان با اصناف متخلف، فاصله معناداری با عملکرد کشوری دارد افزود: بخش خصوصی از اعتبار خودش باید حفظ و حراست کند تا یک متخلف نتواند کل صنف را بی اعتبار و بدنام کند.

گودرزی با تاکید بر اینکه رسیدگی به تخلفات اصناف، تکلیف قانونی است و باید اجرایی شود گفت: طبق آمار ما در استان مرکزی فراوانی مرغ داریم و بیش از نیاز استان مرغ تولید می‌کنیم اما متاسفانه این موضوع هیچ نفعی برای مردم استان نداشته است.

گودرزی با بیان اینکه قیمت مرغ در استان مرکزی ۱۰۰۰ تا ۲ هزار تومان بالاتر از میانگین کشوری است افزود: آمار جهاد کشاورزی استان مبنی بر اینکه قیمت مرغ در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است، مورد پذیرش نیست و باید تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.