تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3795158
شناسه : 3795158
تاریخ :
تعلل در تصویب و به‌روزرسانی قوانین، معضل نظام مدیریت محله شده است اقتصاد ایران: رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران گفت:تعلل در تصویب و به‌روزرسانی قوانین، معضل نظام مدیریت محله شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران با مدیران محلات منطقه ١٢ در سرای محله کوثر برگزار شد.

محمدعلی حیدری رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران در این دیدار صمیمی با اشاره به اشکالات قانونی و کاستی‌های موجود در راهبری محلات گفت: مدیریت محله از پیش از دوره ششم مدیریت شهری نیز دارای خلأهایی بوده و اکنون هم مشکلاتی وجود دارد ولی باید تلاش کنیم در حین ارائه خدمت به شهروندان اشکالات را رفع کنیم.

وی افزود: بزرگترین دست‌انداز کنونی مدیریت محله خلأهای قانونی است. اجزا و عناصر و قوانین مدیریت محله متناسب با فرم کار این نهاد مردمی و شهروند محور نیست.

حیدری با تاکید بر انحلال نهاد شورایاری‌ها در سال ٩٩ و پیش از مدیریت شهری شِشم، عنوان کرد: فقدان قوانین به‌روز و معطل نگه داشتن قوانین منجر به نارضایتی فعالان محله‌ای و پرسنل سرای محلات شده است. با وجود تمام سنگ‌اندازی‌ها تا آخرین روز کاری، برای ریل‌گذاری درست و مناسب در مدیریت محله تلاش خواهیم کرد.

رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران نظام مدیریت محله را یک ساختار زنده و پویا دانست و گفت: در هر شبکه زنده‌ای احتمال بروز خطاهایی وجود دارد، این عناصر شبکه هستند که باید دغدغه اصلاح را داشته باشند. همه ما در قبال اصلاح نارسایی‌ها مسئولیم.

وی با اشاره به لزوم توجه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به نارضایتی شهروندان از معطل ماندن قوانین مدیریت محله، عنوان کرد: از ابتدای تصویب نظام‌نامه مشارکت‌های محله‌ای شهروندان، کشمکِش‌ها و رفت و برگشت‌های اداری و اصرار شورای اسلامی شهر بر اعمال تغییرات در نظام‌نامه مصوب، همه فعالان محله‌ای را دچار سردرگمی کرده است.

حیدری ادامه داد: ٩ عنوان دستورالعمل اجرایی مدیریت محله تدوین و به اعضای محترم شورای اسلامی شهر ارائه شده است، مدلی مترقی برای پرداخت حقوق، مزایا و تکریم مدیران محله در این دستورالعمل‌ها آمده است اما تا زمانی که به قانون تبدیل نشده، قابلیت اجرایی برای دبیرخانه مدیریت محله وجود ندارد.

رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران با اشاره به ضرورت همراهی شورای اسلامی شهر تهران برای ارتقای سطح معیشت مدیران محلات عنوان کرد: باید دید چرا هیچیک از اعضای محترم شورای شهر درباره قراردادها، احکام و حقوق و مزایای مدیران محلات از دبیرخانه مدیریت محله سوال و مطالبه نمی‌کنند. آیا غیر از این است که قوانین و دستورالعمل‌های اجرایی مسائل مذکور باید در شورای اسلامی تعیین تکلیف و مصوب شود؟.

وی با تشریح وظایف هیات امنای محلات، خاطرنشان کرد: وظایف و حدود هیات امنای محلات در نظام‌نامه مشارکت‌های محله‌ای تعیین شده است. اعضای هیات امنا باید در چارچوب همان نظام‌نامه عمل کنند و مدیران محله نیز در این راستا مکلف به همراهی هستند.