تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3795116
شناسه : 3795116
تاریخ :
سوپراستارهای فوتبال در فکر اعتصاب! اقتصاد ایران: فوتبالیست‌های برتر دنیا به دلیل برنامه فشرده تهدید به اعتصاب کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری ایسنا:  فوتبال تغییر کرده است و به تدریج به مرز دیوانه‌کننده‌ای نزدیک می‌شود. مقامات فیفا و یوفا در حال اصلاح تورنمنت‌های قدیمی و معرفی تورنمنت‌های جدید برای کسب سود هستند. اکنون تقویم آنقدر فشرده است که خیلی از بازیکنان به دلیل مصدومیت نمی‌توانند فصل را به پایان برسانند. ESPN می نویسد: "فوتبال دارد خودش را می بلعد. همین نشریه محاسبه کرد که سال جاری، با در نظر گرفتن جام جهانی باشگاه‌ها، طولانی‌ترین سال در تاریخ فوتبال خواهد بود."

این دلیل بر غرور نیست، بلکه نشانه دیوانگی است. بسیاری از فوتبالیست‌ها باید تا ۷۵ مسابقه در هر فصل انجام دهند؛ هر پنج روز یک بازی. بدون استراحت، بدون تعطیلات.  

رودری اولین کسی بود که در مورد اعتصاب صحبت کرد و در ادامه کورتوا، کُنده و دیگران از او حمایت کردند.

واضح است که چه چیزی بازیکنان را آزار می‌دهد: برنامه فشرده بازی‌ها سلامت جسمی و روحی آن‌ها را به خطر می‌اندازد. رودری هافبک منچسترسیتی اولین کسی بود که در این مورد هشدار داد.

"فکر می‌کنم ما به اعتصاب نزدیک شده‌ایم. اگر از هر بازیکنی بپرسید، همین را می‌گویند. این نظر کلی همه بازیکنان است. اگر این روند ادامه پیدا کند، به نقطه‌ای می‌رسد که چاره دیگری نخواهیم داشت. ما  از این وضعیت فشرده رنج می‌بریم."

رودری این صحبت‌ها را در ۱۷ سپتامبر گفت و پنج روز بعد در بازی با آرسنال رباط صلیبی او پاره شد.

آلیسون، دروازه‌بان لیورپول در آستانه بازی با میلان، نظر مشابهی داشت و گفت: همه ما بازیکنان خسته شده‌ایم. چرا هیچکس به ما فکر نمی‌کند.

سون نیز گفت: ما ربات نیستیم. باید تعداد بازی‌ها را کاهش داد تا بتوانیم بهتر بازی کنیم. فکر می‌کنم این باید هدف باشد.

ژول کنده از بارسلونا می‌گوید: "تقویم هر سال طولانی‌تر می‌شود و ما زمان کمتری برای استراحت داریم. ما سه، چهار سال است که این را می‌گوییم و هیچکس به ما توجهی نمی‌کند. زمانی فرا می‌رسد که ما مجبور به اعتصاب خواهیم شد چون تنها راه این است که مسئولان به حرف ما گوش دهند. اکنون جام جهانی باشگاه ها نزدیک است. با این شرایط حدود ۷۰ بازی در فصل خواهیم داشت. این یک جنون است."

سوپراستارهای فوتبال در فکر اعتصاب!

تیبو کورتوا، دروازه‌بان رئال مادرید با رودری موافق است: "حق با اوست. هواداران می‌خواهند بهترین عملکرد را از بازیکنان در زمین ببینند. بازی‌های زیادی در پیش است و مصدومیت‌ها در حال افزایش است. مردم می‌گویند که بازیکنان درآمد زیادی دارند و ما نباید شکایت کنیم. درست است اما باید تعادلی برقرار شود."

دادگاه به جای اعتصاب؟

برای اینکه یک اعتصاب قانع‌کننده باشد، بسیاری باید در آن شرکت کنند. آیا همه بازیکنان آماده اعتصاب هستند؟ خیلی از بازیکنان ذخیره یا بازیکنانی که سطح بالا ندارند ممکن است ترجیح دهند به دادگاه شکایت کنند تا اینکه اعتصاب کنند.

در ژوئن، سازمان FIFPRO (اتحادیه بین المللی فوتبالیست‌های حرفه‌ای) به دلیل  افزایش تعداد تیم‌ها در جام جهانی باشگاه‌ها علیه فیفا شکایت کرد و در ادامه ۳۹ لیگ حرفه‌ای اروپایی به این شکایت پیوستند.

این اتحادیه به دنبال قوانینی برای بازیکنان حرفه‌ای است:

* محدودیت ۵۰-۶۰ بازی در هر فصل برای یک بازیکن

* حداقل زمان استراحت بین دو بازی چهار روز  باشد.

* تعطیلات تابستانی تضمین شده ۳-۴ هفته