تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3795114
شناسه : 3795114
تاریخ :
ورود ۳ خودرو جهانگردی از ارمنستان به ایران اقتصاد ایران: سه خودروی شخصی از ارمنستان با مجوز کارانه دو پاساژ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، به دستور وزیر میراث فرهنگی وارد ایران شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم افتتاح پروژه‌های گردشگری که روز شنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی در یکی از هتل‌های تهران برگزار شد، سه خودرو به صورت نمادین از مرز نوردوز ارمنستان به ایران وارد شدند تا تفاهم‌نامه دو کشور ایران و ارمنستان در خصوص تردد آزادانه خودروهای شخصی دو کشور ایران و ارمنستان اجرایی شود.

در این مراسم محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: چیزی که امروزه به عنوان دیپلماسی گردشگری نامیده می شود نوعی از گردشگری با ابعاد گوناگون در دنیاست هدف ما معرفی ایران زیبا و متمدن و ظرفیت های سرمایه گذاری و تعامل با کشورهای جهان به دور از جنجالهای سیاسی است.

وی افزود: تاریخ روابط ایران و ارمنستان طولانی است در این راستا هم‌زیستی همراه با احترام و زندگی مسالمت‌آمیز وجود داشته است با توجه به قدمت تاریخی ایران و ارمنستان و وضعیت فعلی دو کشور؛ دیپلماسی گردشگری می‌تواند این روابط را گسترش دهد. توسعه روابط نیازمند دستیابی به ابزار معنوی و مادی است.

صوفی گفت: نیاز داریم تا گردشگران در طول مسیر
تردد روان و سهل داشته باشند برای تحقق این امر صدور مجوز کارانه دو پاساژ انجام شد و پلیس راهور و کانون شرایطی فراهم کردند که اتومبیل های ایران و کشورهای همسایه به سهولت وارد ایران شوند.

وی افزود: بر اساس تفاهمنامه فدراسیون اتومبیلرانی ارمنستان و کانون جهانگردی ایران قرار شد در آینده نزدیک اتومبیل های ایرانی نیز به ارمنستان وارد شوند در آینده نزدیک این اقدام را با دیگر کشورها اجرایی خواهیم کرد بر همین اساس در حال حاضر تعدادی اتومبیل با مجوز کارانه در مرز نوردوز منتظر هستند که با دستور وزیر میراث فرهنگی از ارمنستان اجازه ورود به ایران داشته باشند.

پس از صحبت‌های صوفی و دستور وزیر میراث فرهنگی، این خودرو ها وارد ایران شدند.