تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3795083
شناسه : 3795083
تاریخ :
رشد ۶۵۰ درصدی فروش برق نیروگاه‌ها در بورس انرژی طی یک روز اقتصاد ایران: روز چهارشنبه (۴ مهرماه) سهم فروش برق نیروگاه‌های دولتی در بورس انرژی به ۲۹۹ هزار و ۵۲۰ مگاوات ساعت رسید که نسبت به روز قبل با افزایش ۶۵۶ درصدی همراه شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی تا ۴ مهرماه، تعداد ۲۸ نیروگاه دولتی و ۳۶ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند و در این مدت در مجموع ۷۵۷۱ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورد.

همچنین حجم معاملات روزانه به ۷۵ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۴۳۵ مگاوات ساعت با متوسط قیمت ۱۱۹۱ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱,۳۹۰ ریال رسید. ارزش این معاملات نیز به ۸۵ هزارو ۹۷۲ میلیارد ریال رسید.

در روز چهارشنبه ۴ مهرماه سهم فروش نیروگاه‌های دولتی به ۲۹۹ هزار و ۵۲۰ مگاوات ساعت رسید که نسبت به روز قبل با افزایش ۶۵۶ درصدی همراه شد، متوسط قیمت برای هر کیلووات ساعت نیز در دو روز پایانی هفته از ۱,۱۶۲ ریال به ۱,۱۴۴ ریال رسید که با کاهش ۲ درصدی همراه بود.

طی معاملات هفته قبل، نیروگاه‌های دولتی با ۳۸ میلیون و ۵۱ هزار و ۷۳۳ مگاوات ساعت، سهم ۵۱ درصدی از فروش را به خود اختصاص دادند. از سوی دیگر نیز نیروگاه‌های خصوصی با ۳۷ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۴۸۴ مگاوات ساعت سهم ۴۹ درصدی از فروش داشتند.

همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۵۳۲ میلیون و ۵۷۶ هزار کیلووات ساعت برق سلف در بازار برق به ارزش ۶۰۹ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال معامله شد.

در تابلوی برق سبز نیز ۳۵۳ هزارو ۵۲۰ کیلووات ساعت برق به ارزش ۹ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال و دادوستد شد.