تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3794999
شناسه : 3794999
تاریخ :
۱۴۴۰ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سنندج انجام شد اقتصاد ایران: سنندج_رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: یک‌هزار و ۴۴۰ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات طی ۶ ماهه امسال در سطح شهر سنندج انجام شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آزاد طهماسبی پیش از ظهر شنبه در مراسم روز آتش‌نشان و ایمنی در سنندج، با گرامیداشت روز آتش‌نشانی و تبریک این روز به فعالین این عرصه، اظهار کرد: امسال هزار و ۴۴۰ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در سنندج انجام شد که از این تعداد ۶۴۹ مورد عملیات اطفا حریق و ۷۹۱ مورد عملیات حوادث توسط آتش‌نشانی شهرداری سنندج انجام گرفت.

وی افزود: ۳۹ مورد اماکن مسکونی، ۴ مورد اماکن اداری، ۱۴ مورد اماکن تجاری، ۶ مکان صنعتی، یک ‌مورد انبار، ۵۸خودرو، ۲۸مورد ضایعات و زباله،۸ مورد تاسیسات شهری، ۴۴۹ فضای سبز، کشاورزی و مراتع و جنگل، ۱۲مورد مخروبه‌ها در سنندج دچار آتش سوزی شدند که توسط آتش نشانان استان مهار شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج به موارد عملیات حوادث که توسط آتش نشانی این شهر پیگیر شد، پرداخت و بیان کرد: ۳۳۳ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۲۰۳ مورد گرفتاری در آسانسور، ۳۴ مورد تصادف، ۲۸ مورد آبگرفتگی و سیلاب، ۷۹ مورد محبوس شدن در اماکن، ۶ مورد ریزش آوار، چهار مورد سقوط در چاه و ریزش چاه، سقوط از ارتفاع سه مورد، گیر کردن انگشتر ۴۳ مورد، آبگرفتگی و سیلاب ۲۸ مورد اقدام و یا تهدید به خودکشی ۱۲ مورد و ۳۸ مورد سایر رویدادهایی بوده که توسط آتش نشانی پیگیری شده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: براثر حوادث یاد شده ۱۶ نفر جان خود را از دست دادند که ۱۰ نفر فوتی حوادث در سنندج بین ۱۸ تا ۴۰ سال سن داشتند و ۲ نفر از متوفیان حوادث در شهر سنندج را بانوان و ۱۴ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با اشاره به اینکه ۷۰ نفر نیز در عملیاتهای حوادث اتفاق افتاده شهر سنندج در سالجاری مجروح شدند، بیان کرد:۱۵ نفر از مجروحین را بانوان و ۵۵ نفر را مردان به خود اختصاص داده‌اند که از این تعداد نیز ۳۵ نفر در حوادث رانندگی، ۱۹ نفر براثر آتش سوزی و ۱۶مورد در سایر موارد دچار مجروحیت شده بودند.

طهماسبی عنوان کرد: در۶ ماهه تخست امسال ۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی، ۴ نفر براثر غرق‌شدگی و ۷ نفر در اثر سایر حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

وی یادآور شد: سازمان آتش نشانی در تلاش است تا با آموزش‌های درون و برون سازمانی به پرسنل و شهروندان اقدامات لازم را در بالا بردن سطح کیفی و کمی دانش و آگاهی مردم در پیشگیری از حوادث به انجام برساند.

وی از آموزش یک‌هزار و ۲۰۵ نفر از جامعه مخاطبین توسط آتش نشانی استان خبر داد و بیان کرد: در مجموع ۴۳۰ نفر در مدارس و پیش‌دبستانی‌ها، ۵۰۵ نفر در ادارات و ارگان‌های دولتی و ۶۰ نفر در شرکت‌های خصوصی آموزش‌های برون سازمانی آتش‌نشانی شهرداری سنندج قرار گرفته‌اند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج همچنین به ۳۵ مورد حریق در کوه آبیدر طی یک ماه اخیر پرداخت و بیان کرد: این تعداد حریق به همت آتش نشانی اطفا شد.

طهماسبی به تجهیزات آتش نشانی سنندج پرداخت و اذعان کرد: امسال تا کنون پنج دستگاه دمنده، سه دستگاه موتور و سه دستگاه پیشرو آتش نشانی به مجموعه تجهیزات سازمان اضافه و در راستای رفع مشکل ماشین آلات نیز خودرو شهرداری جایگزین خودرو استیجاری شد.

وی به جذب نیرو در آتش نشانی پرداخت و اضافه کرد: مجوز لازم برای جذب ۷۵ نیروی جدید در آتش نشانی اخذ شده و اکنون می توان گفت عملکرد شهرداری سنندج در زمینه جذب نیرو ۲.۵ برابر میانگین کشوری است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این نیروها براساس برنامه ریزی صورت گرفته جذب می شوند.