تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3794887
شناسه : 3794887
تاریخ :
پاکستان قرارداد فروش جنگنده‌ JF-۱۷ به آذربایجان را امضا کرد اقتصاد ایران: ارتش پاکستان اعلام کرد که قراردادی برای فروش جنگنده‌های "JF-۱۷ Block III" به جمهوری آذربایجان امضا شده است. این جنگنده به طور مشترک توسط پاکستان و چین ساخته شده و هدف اسلام‌آباد تقویت همکاری‌های دفاعی و افزایش قدرت هوایی آذربایجان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش پاکستان اعلام کرد که در تاریخ 26 سپتامبر، قراردادی برای فروش جنگنده‌های "JF-17 Block III" به جمهوری آذربایجان امضا شده است.

این جنگنده به طور مشترک توسط شرکت هوافضای پاکستان و چین ساخته شده است.

در سال‌های اخیر، روابط نظامی اسلام‌آباد با پکن تقویت شده و روابطش با آمریکا تضعیف شده است.

جزئیات مربوط به تعداد جنگنده‌ها و قیمت فروش آن‌ها به جمهوری آذربایجان اعلام نشده است.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده که اسلام‌آباد تلاش می‌کند همکاری‌های دفاعی را با کشورهای دوست تقویت کرده و قدرت هوایی جمهوری آذربایجان را افزایش دهد.

علاوه بر این، پاکستان که یکی از متحدان ترکیه است که در جنگ قره‌باغ در سال 2020 از جمهوری آذربایجان حمایت کرده است. آذربایجان در این جنگ 44 روزه و همچنین در عملیات نظامی یک‌روزه در سال 2023، تمامیت ارضی خود را بازپس گرفته است. اما توافق صلح با ارمنستان امضا نشده و مرزها مشخص نشده‌اند.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان در ماه جولای امسال به پاکستان سفر کرده و طرفین توافق کرده‌اند که همکاری‌ها را در چندین زمینه از جمله زمینه دفاعی گسترش دهند.

پاکستان همچنین یک گروه نیروی هوایی برای شرکت در نمایشگاه دفاعی که در باکو برگزار شد، ارسال کرده است که در آن جنگنده مذکور به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/