تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3794835
شناسه : 3794835
تاریخ :
آغاز سرشماری سراسری کشاورزی از آبان ماه اقتصاد ایران: رئیس مرکز آمار با اشاره به اینکه اطلاعات سرشماری ها به هیچ عنوان در حوزه مالیات و دهک‌بندی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، گفت: سرشماری سراسری کشاورزی از آبان آغاز می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا گودرزی رئیس مرکز آمار ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد زمان شروع سرشماری گفت: سرشماری کشاورزی از آبان ماه آغاز می‌شود. عملیات پرسشنامه و موارد دیگر از سال گذشته آغاز شده است. با توجه به شرایط اقلیمی هر استان، اختیاراتی به هر استان داده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که این سرشماری 30 تا 45 روز بسته به شرایط استان‌ها ادامه خواهد داشت.

حوزه‌هایی مانند بخش دامداری، طیور، آبزیان و موارد مربوط به کشت و سایر موضوعات در کل کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد. هدف از سرشماری این است که داده‌های بروز داشته باشیم. ضمن اینکه برای سرشماری 1405 که سرشماری ثبتی مبنا و ترکیب آن با داده‌های ثبتی خواهد بود.

تعداد خانوارها آمارهای مختلفی وجود دارد اما جامعه قابل توجهی از افراد مرتبط با حوزه کشاورزی درگیر سرشماری خواهند شد. تعداد زیادی در شبکه همکاران ما نیز درگیر هستند. البته ما رابطه استخدامی با مامورین نداریم. امیدوار هستیم که کار به خوبی به سرانجام برسه. این کار، کار بسیار بزرگی است و امیدوارم هستیم مردم مشارکت کنند. طبق دستورالعمل های نظام آماری، داده‌ها محرمانه خواهد بود.

عدم استفاده از اطلاعات سرشماری برای مالیات و دهم بندی 

وی در پاسخ به سوالی در مورد ابهامات استفاده از اطلاعات سرشماری‌ها برای حوزه مالیات و دهک‌بندی گفت: به هیچ عنوان آمارها برای این منظور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و با مکانیزمهای آماری کار ناشناس سازی اطلاعات انجام می‌شود.

البته با ملاحظاتی امکان خوداظهاری کشاورزان نیز برای ارائه اطلاعات وجود دارد. بحث بودجه سرشماری نیز مانند سایر موارد مرتبط با بودجه با چالش مواجه است.

انتهای پیام/