تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3794643
شناسه : 3794643
تاریخ :
اختتامیه «سوگواره ملی روضه‌های داستانی» در قم برگزار می‌شود اقتصاد ایران: قم- اختتامیه سوگواره ملی روضه‌های داستانی دوشنبه هفته جاری در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رویا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: دو دوره سوگواره روضه‌های داستانی به صورت استانی و سه دوره آن به صورت ملی برگزار شده است.

دبیر اجرایی پنجمین دوره سوگواره ملی روضه‌های داستانی، بیان کرد: پنجمین دوره سوگواره ملی روضه‌های داستانی در فروردین ماه امسال فراخوان خود را منتشر کرد و این رویداد داستان نویسی در دو بخش روایت و داستان تا ۱۰ مردادماه آماده دریافت آثار بوده است.

وی ابراز کرد: نویسندگان سراسر کشور می‌توانستند آثار خود را در دو بخش داستان کوتاه و روایت با حداقل ۱۰۰۰ کلمه و حداکثر ۵۰۰۰ کلمه به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

وی با اشاره به دریافت ۴۰۰ ثر در این رویداد گفت: داوری آثار طی دو مرحله انجام پذیرفت و در نهایت ۱۹ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

حسینی عنوان کرد: موضوع پنجمین سوگواره ملی روضه‌های داستانی، مواجه انسان معاصر با عاشورا و امام حسین علیه الاسلام و موضوع ویژه از مدینه تا کربلای در سال ۶۱ هجری بوده است.

وی اضافه کرد: اختتامیه پنجمین دوره سوگواره ملی روضه‌های داستانی روز دوشنبه ۹ مهرماه، روز همبستگی و همدلی با کودکان و نوجوان فلسطینی در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی پنجمین دوره سوگواره ملی روضه‌های داستانی، گفت: در این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی از نفرات برگزیده رویداد تجلیل بعمل می آید.

حسینی با بیان اینکه آثار منتخب در دوسطح برگزیده و شایسته تقدیر اعلام خواهند شد افزود: به آثار برگزیده تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و به آثار شایسته تقدیر لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال تقدیم خواهد شد.