تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3794596
شناسه : 3794596
تاریخ :
بافت کهن و تاریخی ساری حفظ شود اقتصاد ایران: ساری- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری گفت: بافت کهن و تاریخی شهر باید در نوسازی بناها حفظ و از مصالح بومی در ساخت استفاده شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم قادری جمعه شب در نشست با کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ساری از برنامه ریزی برای صیانت از آثار تاریخی و بررسی مشکلات ورفع موانع و در حوزه بافت تاریخی با همکاری میراث فرهنگی و شورای اسلامی شهر ساری خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساری با بیان اینکه بناهای تاریخی و خانه ها و محلات قدیمی در شهر ساری از ظرفیتهای مهم این شهر در حوزه میراثی و گردشگری می باشدافزود: در نوسازی بناها باید بافت کهن و تاریخی شهر ساری حفظ و صیانت گردد و الگوی ساخت در بافت بر اساس مصالح بومی و منطقه ای صورت پذیرد.

وی با اظهار اینکه تعامل با دستگاههای اجرایی با برنامه مدون و نظارت مستمر به عنوان رویکرد این اداره می‌باشد بیان نمود باهمه محدودیت های موجود تلاش بر این است حداکثر همکاری با رعایت مقررات در جهت رفع موانع و حل مشکلات مردم انجام گردد.

در ادامه علی عاشقان با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری در بافت کهن اقدامات خوبی در زمینه صیانت از آثار و بناهای تاریخی انجام داده است گفت شورای اسلامی شهر ساری آماده تعامل دو جانبه در این راستا است.