تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3794554
شناسه : 3794554
تاریخ :
پنج ایرانی مشهور که ناگهان ناپدید شدند اقتصاد ایران: اسامی زیادی از این هنرمندان در دسترس است که در طی چند سال گذشته خبری از فعالیت هنری و زندگی شخصی آن‌ها در دسترس نیست. در ادامه به برخی از این اسامی اشاره می‌کنیم تا بار دیگر اسامی آن‌ها را به شما یادآور شویم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها - آیدا فلاحیان: هنرمندان طی حیات حرفه‌ای خود، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کنند. گاه در اوج محبوبیت و گاه در سکوت، حرفه‌ی خود را ادامه می‌دهند که این فرایند یک فرایند طبیعی در حرفه‌ی بازیگری به شمار می‌رود. اما در این میان هنرمندان نیز هستند که در این فراز و نشیب‌ها به طور کامل از دید مخاطبان پنهان شده و در یک بی خبری مطلق گم می‌شوند.

اسامی زیادی از این هنرمندان در دسترس است که در طی چند سال گذشته خبری از فعالیت هنری و زندگی شخصی آن‌ها در دسترس نیست. در ادامه به برخی از این اسامی اشاره می‌کنیم تا بار دیگر آن‌ها را به شما یادآور شویم.

ماهایا پطروسیان

33 سال پیش سینمای ایران، معرف دختر پر شور و شوقی در فیلم "دیگه چه خبر" ساخته‌ی تهمینه میلانی بود. دختری با اسم و فامیل غریب که حالا کمتر کسی هست که او را نشناسد. ماهایا پطرسیان، یک چهره‌ی آشنا برای دهه 70 و 80 که کارنامه پر باری در سینما وتلوزیون از خود به جای گذاشته است اما حالا سال‌هاست کسی از او خبری ندارد. البته باید گفت او یکی از اسامی خاص در میان هم‌نسلان خود است. کسی که طی این سال‌ها نه به محبوبیت خود افزود و نه خود را تبدیل به یک چهره‌ی منفور کرد. زندگی در یک سکوت عمیق که شاید همین سکوت باعث ماندگاری نام او شده است.

پنج ایرانی مشهور که ناگهان ناپدید شدندپنج ایرانی مشهور که ناگهان ناپدید شدند

از آخرین حضور جدی ماهایا پطرسیان حدود 7 سال می‌گذرد. یعنی دقیقا بعد از فیلم "لس آنجلس تهران" ساخته تینا پاکروان. نکته‌ی بسیار مشهود در کارنامه هنری ماهایا پطرسیان، میل او به ایفای نقش‌های متفاوت است. نقش‌هایی که حالا در سینما و تلوزیون ایران کمیاب شده‌اند و احتمالا همین امر باعث غیبت طولانی مدت ماهایا پطرسیان و افراد زیادی چون اوست. البته باید گفت برای این غیبت طولانی مدت نمی‌توان از کسی خورده گرفت چرا که او در طی این مدت یک حاشیه‌ی امن برای خود ساخته و طی معدود مصاحبه‌هایی که انجام داده این غیبت طولانی مدت را یک امر خودخواسته تعبیر کرده است.


مرجان محتشم

سریال "پس از باران" از مهم‌ترین آثار تلوزیونی پس از انقلاب است. یک سریال ماندگار که می‌توان گفت زندگی تمام عواملش را زیر و رو کرد. یکی از اسامی شاخص در میان تیم سریال پس از باران،  مرجان محتشم است که بسیاری از بینندگان این سریال هنوز هم او را با نام "خانم کوچیک" می‌شناسند. کاراکتری رنج کشیده با چشمانی مظلوم که دل بینندگان زیادی را به درد آورد! با این حال مرجان محتشم با وجود محبوبیت بسیار زیادی که بعد از سریال پس از باران کسب کرد، حالا یکی از اسامی گمشده در میان بازیگران به شمار می‌رود.

پنج ایرانی مشهور که ناگهان ناپدید شدندپنج ایرانی مشهور که ناگهان ناپدید شدند

او بعد از سال 83 در سینما و تلوزیون هیچ گونه فعالیتی انجام نداد و بعد از چندین سال با حضور در برنامه "دورهمی" عنوان کرد که از همان ابتدا علاقه‌ای به کار مداوم در زمینه بازیگری نداشته است. شاید اگر مرجان محتشم از محبوبیتی که برخوردار بود استفاده می‌کرد حال یکی از بازیگران محبوب در صنعت سینما و تلوزیون بود اما بنظر می‌رسد او بیش از چیزی که باید ایده آل‌گرا و گزیده کار است.


علی قربان زاده

علی قربان زاده یک چهره پرتکرار در سریال‌های دهه ۷۰ بود. البته حضور او در این سریال‌ها لزوما پررنگ نبود و شاید همین امر باعث شد او زودتر از آنچه که باید گمنام و کم پیدا شود. بر اساس گفته‌های خود او و اطرافیانش، علی قربان‌زاده بیش از بازیگری شیفته‌ی کارگردانی بوده است و همین علاقه، غیبت طولانی مدت او را توجیه می‌کند.

پنج ایرانی مشهور که ناگهان ناپدید شدندپنج ایرانی مشهور که ناگهان ناپدید شدند

نهنگ عنبر آخرین اثری بود که علی قربان‌زاده در آن حضور یافت و بعد از آن دیگری در هیچ اثر سینمایی و تلوزیونی نقشی نداشت. البته در طی این مدت حواشی زیادی مبنی بر بیماری او در فضای مجازی پخش شد که بسیاری از افراد علت اصلی غیبت او را به این بیماری پیوند می‌زدند اما در نهایت تمامی این شایعات تکذیب شد.


رزیتا غفاری

یکی دیگر از اسامی گمشده در میان خاطرات دهه ۷۰ تا ۸۰، رزیتا غفاری است. او نیز یکی از چهره‌های ماندگار در تلوزیون ایران است که با درخشش در میان نام‌های پرآوازه و کار کردن با کارگردان مطرحی چون "حسن فتحی" توانست در دوره‌ای مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

پنج ایرانی مشهور که ناگهان ناپدید شدندپنج ایرانی مشهور که ناگهان ناپدید شدند

رزیتا غفاری مدت‌هاست که در زمینه بازیگری فعالیت نمی‌کند اما با این حال در فضای مجازی به دلیل تغییر چهره‌ی عجیبش بسیار مطرح شده. البته باید گفت او با وجود توجهاتی که به خود جلب کرده تا کنون وارد هیچ حاشیه‌ای نشده و همچنان در سکوت به زندگی خود ادامه می‌دهد.


صبا کمالی

صبا کمالی نیز یکی دیگر از بازیگران سریال پس از باران است که حالا از فعالیت او بی خبریم. او پس از حضور در سریال پس از باران یک زندگی هنری بسیار خوب را شروع کرد و با شرکت در پروژه‌های بزرگ دیگری چون "شهریار" و "روزگار قریب" توانست نام خود تا حد زیادی بین مخاطبان مطرح کند.

پنج ایرانی مشهور که ناگهان ناپدید شدند

البته بعد از شرکت در این پروژه‌های بزرگ، صبا کمالی فعالیت خود را در تئاتر ادامه داد و در نهایت در سال ۹۵ او در فیلم سینمایی امپراتور جهنم به کارگردانی و نویسندگی پرویز شیخ طادی در نقش یک زن افغان ایفای نقش کرد. برخلاف سایر اسامی این لیست، زندگی صبا کمالی چندان در حاشیه و سکوت نبوده است. کنش‌های او در فضای مجازی باعث شده او در طی این سال‌ها با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شود. حال او از سال 96 تا به امروز در هیچ پروژه‌ای حضور نداشته و تنها در زمینه تئاتر فعالیت می‌کند.

پ