تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3794320
شناسه : 3794320
تاریخ :
آغاز لیگ برتر تکواندو بانوان با پیشتازی تراکتورسازی تبریز اقتصاد ایران: فصل جدید رقابت های لیگ برتر بانوان با پیشتازی تکواندوکاران تراکتورسازی تبریز در خانه تکواندو آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره مسابقات لیگ برتر تکواندو بانوان «جام ایراندخت» به روش گرندپری که پنجشنبه پنجم مهرماه با برگزاری مسابقات اوزان فرد آغاز شده بود، امروز جمعه ششم مهرماه با برگزاری مبارزات اوزان زوج در خانه تکواندو به پایان رسید.

در این از مسابقات ۱۱۱ بازیکن آزاد و تکواندوکاران ۱۵ تیم دیار، هیات تکواندو نجف آباد، ماهور پلاستیک، فرمانیه، درفام، اوج، آکادمی آترا، پایگاه سلامتی رها، آکادمی سالار، پارس جنوبی، مهستان البرز، تراکتورسازی تبریز، بیمه تجارت نو و آکادمی شمس به رقابت خواهند پرداخت.

در جریان این مسابقات و در وزن ۴۶- کیلوگرم «معصومه رنجبر» از تیم تراکتور تبریز مقابل «سوگند شیری» از بیمه تجارت نو مبارزه کرد و در یک دیداری تماشایی و نزدیک ۲ بریک پیروز شد و اولین طلای تراکتور تبریز را دشت کرد.

مهلا مومن زاده ملی پوش تراکتوری ها در وزن ۴۹- کیلوگرم، برابر هم تیمی خود «مریم ملکوتی خواه» به میدان رفت و در یک دیداری نزدیک توانست ۲ بر یک به برتری برسد و یک طلا برای تیمش کسب کند.

در وزن ۵۳- کیلوگرم «غزل سلطانی» در دیدار فینال با وجود آسیب دیدگی از ناحیه کتف؛ برابر مبینا بخشی نژاد از ماهور پلاستیک به میدان رفت و توانست ۲ بر یک به برتری برسد و طلای دیگر برای تیمش یعنی تراکتور تبریز را به ارمغان بیاورد.

آغاز لیگ برتر تکواندو بانوان با پیشتازی تراکتورسازی تبریز

برترین های روز نخست

در وزن ۵۷- کیلوگرم تینا مدانلو از تیم تراکتور تبریز برابر ریحانه امام دادی از ماهور پلاستیک دیدار کرد که در ۲ راند به برتری دست یافت و یک طلای دیگر برای تراکتور به ارمغان آورد.

در وزن ۶۲- کیلوگرم «نرگس میرنوراللهی» از تیم پارس جنوبی به دیدار نهایی رسید و مقابل نسترن ولی زاده از تیم تراکتور تبریز و یکی از اصلی ترین رقبای خود به روی شیاپ چانگ رفت؛ نرگس که در دیدارهای قبلی کوثر اساسه یکی از اصلی ترین رقبایش را پشت سر گذاشته بود با مدیریت بازی در فینال، توانست ۲ بر صفر پیروز شود و به مقام اول دست یابد.

طلای وزن ۶۷- کیلوگرم، باز هم به تیم تراکتور و یلدا ولی نژاد رسید. او در دیدار نهایی مقابل هستی محمدی هم تیمی خود به میدان رفت و به برتری دست یافت.

در وزن ۷۳- کیلوگرم «آرزو بهرامی» از تیم پایگاه سلامتی رها به فینال مسابقات رسید و برابر عسل صابری از «بیمه تجارت نو» به میدان رفت. صابری پیش از حضور در دیدار نهایی یک مدعی بزرگ بنام الهام حقیقی را از پیش روی برداشته بود. دیدار فینال بسیار تماشایی برگزار شد اما این بهرامی بود که در این بازی حساس به برتری رسید و طلای روز نخست را برای تیمش به دست آورد.

در وزن ۷۳+ کیلوگرم، آناهیتا توکلی از تیم پارس جنوبی مقابل زهرا پوراسماعیل از بیمه تجارت نو مبارزه کرد و در پیکاری نزدیک پوراسماعیل ۲ بر یک پیروز شد و تک طلای بیمه تجارت نو را در روز دوم دشت کرد.

در پایان هفته نخست تیم تراکتور تبریز با کسب ۱۸۵ امتیاز صدر جدول را از آن خود کرد. بیمه تجارت نو با ۱۴۴ امتیاز در رده دوم ایستاد؛ پارس جنوبی نیز با کسب ۹۰ امتیاز در رده سوم قرار گرفت. ماهور پلاستیک نیز با ۸۱ امتیاز به رتبه چهارم رسید.

مقام آوران اول و دوم به ترتیب ۱۲۰ و ۵۰ میلیون ریال به عنوان پاداش کسب خواهند کرد. مسابقات فردا جمعه ششم مهرماه در اوزان فرد پیگیری خواهد شد.

برترین های دور نخست به شرح ذیل است:
برترین مربی: مهروز ساعی (تراکتور تبریز)


برترین ‌داور: نرگس ضیا (البرز) - آزاده فراهانی (تهران)


برترین بازیکن: تینا مدانلو (تراکتور تبریز)


برترین سرپرست: ساغر جمشیدی (مهستان البرز)