تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3794262
شناسه : 3794262
تاریخ :
بارش باران و برف در خراسان شمالی پیش‌بینی‌ می‌شود اقتصاد ایران: بجنورد_ مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و بارش احتمالی باران و برف در ارتفاعات خراسان شمالی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد از شنبه شب تا اوایل صبح دوشنبه در خراسان شمالی خبر داد.

وی از آغاز فعالیت سامانه بارشی در خراسان شمالی خبر داد و بیان کرد: وزش باد نسبتاً شدید، بارش باران، در پاره‌ای نقاط با احتمال رگبارباران، در ارتفاعات مه و با احتمال بارش برف، و استمرارکاهش دما در خراسان شمالی پیش‌بینی‌ می‌شود.

داداشی منطقه اثر هشدار هواشناسی را شنبه شب در مناطق نوار غربی خراسان شمالی شامل مناطق غربی مانه و سملقان، شمال گرمه و جاجرم عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی برای روز یکشنبه در اغلب مناطق به ویژه مناطق شرق و جنوب استان شامل شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی آباد، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم و بجنورد. در ارتفاعات شرق و جنوب شرق احتمال بارش برف پیش‌بینی کرد.

وی ادامه روند کاهشی دما در اغلب مناطق خراسان شمالی تا صبح دوشنبه را بر طبق داده‌های هواشناسی پیش‌بینی کرد.

داداشی آسیب به سازه‌های موقت، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در معابر کوهستانی، جاری شدن روان‌آب، با احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها کاهش دما با احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق سردسیر بویژه نیمه شرقی خراسان شمالی را نیز اثرات مخاطره‌ای این سامانه هواشناسی عنوان کرد.