تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3794146
شناسه : 3794146
تاریخ :
رژیم صهیونیستی در جنایات اخیر خود شکست خواهد خورد اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: رژیم صهیونیستی در حملات خود به جنوب لبنان باز هم شکست خواهد خورد و به اهداف خود نخواهد رسید و حزب الله قوی تر از گذشته خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت با رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: یکی از نکات برجسته مطرح شده در این دیدار از سوی رهبر معظم انقلاب جدی گرفتن مسئله نفوذ فرهنگی بود.

امام جمعه گناوه افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که رزمندگان ما برای آنکه پرچم دشمن در مرزهای ما افراشته نشود جان خود را فدا کردند و هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و خانواده های خود را با رفتن خود داغدار کردند.

وی گفت: در ۲ قرن اخیر تنها جنگی که حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشد دوران دفاع مقدس بود و رزمدگان اسلام نگذاشتند پرچم و علم دشمن به تعبیر فرمایش رهبری در کشور برافراشته شود.

لزوم جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن

وی ادامه داد: امروز آنچه مهم است اینکه به فرمایش رهبری نباید اجازه داد پرچم های دشمن توسط افراد نفوذی و یا فریب خورده در داخل کشور برافراشته شود.

امام جمعه گناوه یادآور شد: پرچم نفوذ دشمن، پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی است و نباید اجازه داد که دشمنان با وسوسه های خصمانه خود در دستگاه های مختلف نفوذ پیدا کنند.

وی با بیان اینکه رهبری چند دستگاه را به طور مشخص در مراقبت از نفوذ فرهنگی دشمن نام بردند، افزود: اولین دستگاه وزارت آموزش و پرورش بود که به فرموده رهبری باید مراقب نفوذ فرهنگی دشمن در این حوزه بود که محل تربیت و باورهای و اعتقادی فرزندان است.

امام جمعه گناوه افزود: وزارت علوم و تحقیقات، وزارت بهداشت و درمان، صدا و سیما و مطبوعات از وزارتخانه ها و دستگاه های دیگر که رهبری فرمودند باید مراقب نفوذ فرهنگی بود.

رژیم صهیونیستی در جنایات خود شکست خواهد خورد

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، فلسطین و لبنان گفت: نابود کردن مقاومت، آزاد کردن اسرا صهیونیستی و دسترسی به تونل های مقاومت از اهداف رژیم صهیونیستی بود که به هیچکدام از آنها دست نیافته است و در برابر مردم مظلوم غزه با کمترین امکانات و تسلیحات در حال شکست خوردن است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی برای جبران شکست خود در غزه به جنایات در جنوب لبنان دست زده و مردم مظلوم لبنان را که تجربه چندین شکست از آنها را دارد، مورد حمله قرار داده است و به طور قطع در این حملات نیز رژیم صهیونیستی به اهداف خود نخواهد رسید و حزب الله قوی تر از گذشته و پیروز خواهد شد.

امام جمعه گناوه گفت: یکی از اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به جنوب لبنان این است که ارتباط بین جبهه حزب الله جنوب لبنان و جبهه مقاومت غزه را قطع کند تا نتوانند مردم غزه را حمایت کنند

وی ادامه داد: برای خروج از ضربات حزب الله لبنان در شمال اسرائیل، حذف منطقه حائل و بازگشت شهرک نشینان، به دنبال یک جنگ گسترده است تا بتواندبا فشار حداکثری و هزینه های سنگین، مردم را علیه حزب الله بشوراند تا علیه حزب الله جبهه بگیرند اما مردم و اهل سنت درهای خانه های خود را بر روی شیعیان و جنوب لبنان باز کرده اند.

وی تصریح کرد: این حملاتی که امروز از سوی حزب الله، تلاویو، حیفا و مرکز رژیم صهیونیستی را مورد حمله موشکی خود قرار می دهد می تواند همه اهداف اسرائیل را از بین ببرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران اسلامی به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در این سفر رئیس جمور اسلامی ایران تا حد زیادی به گفتمان تنش زدایی دولت با جهان خارج و دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد و تعامل سازنده و درست با خارج کشور، ارتباط سالم و برابر در راستای صلح و امنیت در منطقه و جهان به جای جنگ و درگیری مورد تاکید رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر نشست هایی با محوریت احتمال احیا برجام در دستور کار قرار دادند و به صراحت اعلام کردند که مسئله احیا برجام و روابط با قدرت های غربی، حاضر به اتخاذ رویکردی مثبت هستند.

وی با بیان اینکه تنش و درگیری های منطقه ای و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی نکته دیگر این سفر بود گفت: رئیس جمهور در این سفر تاکید کردند که جنایت ترور شهید هنیه در تهران بی پاسخ نخواهد ماند و در زمان خود به اجرا در خواهد آمد.

لزوم بهره گیری از ابزار های پیشرفته برای پیشگیری از حوادث تلخ

امام جمعه گناوه با تسلیت حادثه تلخ معدن زغال سنگ طبس و جان باختن تعدادی از کارگران این معدن گفت: سهل انگاری هایی که در این زمینه صورت گرفته حتماً توسط قوه قضاییه پیگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: نظارت و بازرسی بیشتر و استفاده از ابزارهای پیشرفته جهان می تواند به جلوگیری از اینگونه حوادث تلخ جلوگیری کند اگر چه کشور ما تحریم است اما باید از این پیشرفت ها استفاده شود.

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت سرداران شهید در سال ۱۳۶۰ و روز فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس گفت: شهدا ستارگان رهنما و الگوی بی زوال برای همه اعصار و دوران ها هستند.

وی از برگزاری برنامه های بسیار مناسب در هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان تقدیر کرد.