تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3794098
شناسه : 3794098
تاریخ :
بهسازی و زیباسازی خیابان‌های اطراف قلعه «فلک‌الافلاک» اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان از بهسازی و زیباسازی خیابان‌های اطراف قلعه «فلک‌الافلاک» خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عطا حسن‌پور در حاشیه بازدید بازرس کل لرستان با اشاره به اجرای طرح‌های ساماندهی اطراف قلعه «فلک‌الافلاک» و «پل گپ»، اظهار داشت: بازرس کل لرستان در این بازدید علاوه بر بازدید از روند پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها، دستوراتی را در راستای تسریع در عملیات بهسازی این محوطه داده است که باید با همکاری بین‌بخشی این اقدامات عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: اجرای کف‌فرش خیابان افلاک، زیباسازی و بهسازی نورپردازی این خیابان، تکمیل کف‌فرش محوطه مخزن آب و فاضلاب و ساماندهی پارکینگ اناری از جمله دستورات بازرس کل لرستان برای بهسازی و زیباسازی این محوطه بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان، تصریح کرد: همچنین مقرر شد با هماهنگی شهرداری خرم‌آباد، مالکان مغازه‌های روبروی مجموعه فلک‌الافلاک با بازرس کل استان دیدار و نشست داشته باشند.

حسن‌پور، اضافه کرد: ساماندهی دکه روزنامه‌فروشی، جمع‌آوری داربست‌های خیابان اطراف قلعه، تکمیل طرح پارک «جلال حسینی» و ایجاد نرده حصار کنار پیاده‌رو «پل گپ» از دیگر دستورات و مصوبات این دیدار بوده است.

وی با اشاره به پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد بیان داشت: ساماندهی اطراف قلعه فلک‌الافلاک و قسمت شمالی آن می‌تواند در زیباسازی مسیر تردد گردشگران و بهسازی دیدگاه این اثر تاریخی نقش مهمی داشته باشد.