تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3794037
شناسه : 3794037
تاریخ :
مسئولان برای پیشرفت کشور چشم امید به غرب و آمریکا نداشته باشند اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه یزد گفت: حاکمان، مدیران و مسئولان کشور اگر می‌خواهند در مسیر حق باشند، نباید چشم امید به آمریکا و غرب داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه برای رسیدن به تقوا به عنوان یک انقلاب درونی و یک تربیت روحی و معنوی باید خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانیم، اظهار داشت: شناخت خدای متعال یا همان توحید، پله اول تقواست و ریشه تمام خوبی‌ها شناخت خداست.

وی افزود: خدای متعال انسان را بیهوده خلق نکرده و برای تمام شئون زندگی ما برنامه داده و همه برنامه‌ها بر اساس یک حکمت طرح ریزی شده است.

آیت‌الله ناصری، هدف اصلی زندگی بشر را تکامل و رسیدن به قرب الهی دانست و بیان کرد: نحوه رسیدن افراد به این هدف متفاوت است و آنچه اخلاق و آداب این مسیر را تعیین می‌کند، سبک زندگی است.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: وقتی انسان خدا را به‌درستی شناخت، در مسیر درست زندگی قرار می‌گیرد و سبک مناسبی از زندگی را برای خود برمی‌گزیند و از بی‌هدفی، فساد، فحشا و … دوری می‌کند.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: توکل و توجه به خداوند متعال نیز در سیر الی الله بسیار حائز اهمیت است و اگر کسی نیت خود را خدایی کند و همه امور خود را به خدا بسپارد، دیگر گرفتار بسیاری از مشکلات و معاصی نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انسان در تمام مسیر زندگی در حال جهاد و مقاومت است، اظهار کرد: انسان از زمانی که به دنیا می‌آید تا زمانی که از دنیا می‌رود، همواره در حال مبارزه و صبر است و اگر غیر از این باشد به موفقیت دست پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه جهاد انسان ابعاد گوناگون دارد، عنوان کرد: جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی، جهاد نظامی، جهاد علمی و … همه از ابعاد جهاد است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: باید در زمینه جهاد با نفس، جهاد با دشمن و جهاد در مسیر تقوا و عبادت کوشا باشیم و اگر در هر کاری موافقت کرد، در جهاد خود به موفقیت خواهد رسید.

وی عنوان کرد: اگر مقاومت نداشته باشیم، احساس شکست خواهیم کرد در حالی که پیروزی در نهایت صبر و مقاومت است.

انسان همواره در مسیر جهاد و مقاومت است

خطیب جمعه یزد ادامه داد: سراسر زندگی انسان مبارزه است و هرچه در مقابل دشمن بایستد و مبارزه کند، مسیر موفقیت را بهتر طی خواهد کرد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به آیاتی از سوره هود بیان کرد: خداوند متعال در این سوره داستان زندگی پیامبران را برای پیامبر اسلام نقل و او و همراهانش را به استقامت دعوت می‌کند.

وی یادآور شد: خداوند متعال در این سوره فرموده که در مسیر استقامت و مبارزه به قدرتمندان ظالم و ستمگران امید نداشته باشید و توجه شما به ابرقدرت‌ها نباشد و برای آنها ارزشی قائل نباشید.

آیت‌الله ناصری افزود: وقتی سراغ مستکبران رفتید و امورتان را به آنها واگذار کردید یعنی وارد آتش شدید و آنها مانند آتشی هستند که تو را می‌سوزانند، خاکستر می‌کنند و به باد می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه هیچکس غیر از خدا ولی شما نیست، افزود: خدا خالق ماست و همه قدرت‌های عالم از اوست و تمام تکیه ما باید به خدا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه در طول تاریخ، تکیه به استکبار فجایع بزرگی برای کشور رقم زد، تصریح کرد: به عنوان نمونه در جنگ جهانی ۹ میلیون ایرانی به دلیل گرسنگی تلف شدند زیرا گندم‌های ما را به خارجی‌ها و انگلیسی‌ها دادند.

وی عنوان کرد: این مهم را مسئولان و سیاستمداران ما نیز باید بدانند زیرا عده‌ای با تفکرات غرب‌زده کشور را به فنا می‌دهند.

اتکا به خدا رمز موفقیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس

آیت‌الله ناصری بیان کرد: اگر در دوران دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم با این دلیل بود که تکیه رزمندگان ما به خدا بود.

خطیب جمعه یزد افزود: علامه طباطبایی فرموده که من تمام قرآن را گشته‌ام و دو چیز را دیده‌ام که قرآن بشدت بر آن تاکید داشته، یکی مسئله ربا و دیگری سپردن امور به مستکبران و ستمگران است.

وی ادامه داد: انسان عاقل زندگی خود را به دست دشمنان خدا نمی‌سپارد و این مهم که تحت سلطه دشمنان نروید، تاکید قرآن کریم است.

ناصری با تاکید بر اینکه همه گرفتاری‌های ما از آمریکاست، افزود: اینها دشمنان دیرینه اسلام هستند و هر حاکم، مدیر و مسئولی که می‌خواهد در مسیر حق حرکت کند، نباید چشم به غرب و آمریکا داشته باشد.

لزوم چاره‌اندیشی مسئولان برای جلوگیری از تکرار حوادثی نظیر حادثه معدن طبس

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه معدن طبس بیان اظهار داشت: به خانواده‌های کارگرانی که در حادثه معدن طبس دچار حادثه شدند و از دنیا رفتند، تسلیت می‌گویم و از مسئولان می‌خواهم با اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی هایی که انجام می‌دهند دیگر شاهد همچین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

امام جمعه یزد همچنین تأکید کرد: بدون شک با مقاومت حزب‌الله لبنان و مردم غزه دشمن صهیونیستی شکست خواهد خورد و به مقاصد خود نخواهد رسید و انشاالله به زودی شر اسرائیل از جهان اسلام کوتاه خواهد شد.