تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3794016
شناسه : 3794016
تاریخ :
معلمان قابل احترام ترین قشر هر جامعه هستند اقتصاد ایران: تبریز-امام جمعه تبریز از معلمان به عنوان قابل احترام ترین قشر هر جامعه به خصوص ایران اسلامی یاد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، یادآور شد: طبق فرموده های مقام معظم رهبری مقامات مسئول در آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حق ندارند اجازه فعالیت برای معلم و استادی را بدهند که به مبانی و ارزش های اسلامی و انقلابی، فرهنگ شهادت و جهاد بی اعتنا باشند و همچنین فرامین امام راحل را گوش نمی کنند و به دنبال وارد کردن سبک غربی به کشور هستند.

وی با بیان اینکه مساله نفوذ بسیار جدی است، افزود: بر همین اساس باید مقامات به دقت مساله را رصد کرده و مانع از قوت گیری نفوذ در این مراکز حساس شوند.

مطهری اصل ادامه داد: با توجه به شکست های مختلف دشمنان در سال های پس از انقلاب اسلامی، امروز آنها به شدت دنبال بی دینی و بی ایمانی مردم به ویژه در حوزه های آموزشی و علمی و فرهنگی هستند.

وی از معلمان به عنوان قابل احترام ترین قشر هر جامعه به خصوص ایران اسلامی یاد کرد و با تاکید بر اینکه باید در نظام آموزش و پرورش مساله تربیت همسو و بلکه بیشتر از تعلیم مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: ما بچه های خود را به دست معلمان می سپاریم تا آنها را باسواد، متعهد و انقلابی تربیت کنند و باید تبیین و تعلیم ارزش های انقلاب و اسلامی در اولویت باشد.

مطهری اصل از وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری خواست نسبت به مساله نفوذ حساس شده و این حساسیت را در ادارات کل استان ها نیز تعمیم داده و پیگیری کنند.

خطیب جمعه تبریز به حوادث و جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و لبنان اشاره و اضافه کرد: مشاهده صحنه های دلخراش و تاسف برانگیز کشتار کودکان در این کشورها غیر قابل تحول است.

مطهری اصل با اشاره به روایاتی از پیامبر اسلام (ص) درباره جایگاه مهم کودکان، یادآور شد: یکی از سفارشات مهم و محوری پیامبر به پیروان خود دوست داشتن کودکان است که مشاهده کشتار روزانه کودکان فسلطینی و لبنانی قلب و روح هر انسان آزادی خواه و مسلمان را جریحه دار می کند.

وی جنایات اسرائیلی ها در فلسطین، غزه و لبنان را نشان دهنده اضمحلال این رژیم غارتگر دانست و با بیان اینکه آنها آخرین روزهای خود را تجربه می کنند، افزود: ارتش صهیونیستی به هر دری می زند تا خود را نجات دهد، اما باید بداند که اننقام مظلوم از ظالم بسیار سخت تر خواهد بود.

مطهری اصل با تمجید از ایستادگی جبهه مقاومت در برابر حملات اسرائیل، گفت: اگرچه به خاطر برخی مسایل انسانی مساله انتقام به تعویق افتاده است، اما اگر این رژیم به اعمال وحشیانه خود ادامه دهد، بنیان آنها را بر می افکنیم و خبری از اسرائیل نخواهد بود.