تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3793938
شناسه : 3793938
تاریخ :
ایران در مقابل ابر قدرت‌های جهان ایستاده است اقتصاد ایران: شهرکرد-امام جمعه شهرکرد گفت: مردم ایران آموختند در مقابل ابر قدرت‌ها می‌توانند ایستادگی کنند و روی پای خود بایستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام‌والمسلمین سید ابوالقاسم فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس برکات فراوانی برای ملت ایران داشت.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس خسارت‌های زیادی را برای ملت بزرگ ایران داشت گفت: در کنار تمام آسیب دیدن جانبازان و خسارت‌های ظاهری که وجود داشت اما روح معنویت در سراسر کشور دمیده شد و مردمان زیادی را تحت تاثیر خود قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی بیان داشت: با مرور خاطرات دوران دفاع مقدس رشادت‌های ایثارگران کماکان به جان افراد می‌نشیند و نسل جوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اذعان داشت: مردم ایران آموختند در مقابل ابر قدرت‌ها می‌توانند ایستادگی کنند و روی پای خود بایستند.

حجت‌الاسلام المسلمین بیان داشت: دوران دفاع مقدس به ما درس‌های بزرگی را آموخته، ما بسیاری از سختی‌ها را تحمل کرده‌ایم و خسارت‌های مالی زیادی به کشور وارد شد اما امروز بیش از بیش کشور ما به عزت رسیده و در مقابل تمام ابر قدرت‌ها توانسته ایستادگی کند.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود به موضوع وقف اشاره کرد و بیان داشت: فردی که از مال خود وقف کند تا زمانی که آن وقف جاودانه باشد ثواب آن برای فرد نوشته خواهد شد در واقع وقف یک صدقه جاریه می‌باشد و ثواب آن برای فرد دائمی است.

امام جمعه شهرکرد به شروع سال تحصیلی جدید نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان و دانشجویان به سر کلاس درس می‌روند و جمعیت عظیمی از ملت ایران در آموزشگاه‌ها مشغول تحصیل می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی عنوان کرد: پرداختن به تعلیم و تربیت کار بسیار بزرگی است،

فرزندان این مرز و بوم برای ما یک ثروت عظیم هستند، که خداوند این نعمت‌ها را به ما داده است.

وی افزود: دانش و تعلیم باید مردمانی بزرگ و شجاع، پرهیزکار و درستکار تربیت کند که در ایران از این شخصیت‌ها زیاد است.

حجت‌الاسلام فاطمی بیان داشت: اگر امروز آموزش و پرورش خوبی داشته باشیم چندسال آینده کشوری منظم نیز خواهیم داشت و اگر خلاف این باشد چند سال آینده کشور خوبی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و تربیت امر بسیار مهمی است که باید بر روی آن توجه ویژه‌ای شود گفت: تلاش برای حل مشکلات آموزشی ضرورت دارد و نباید در این راستا از هیچ تلاشی دریغ کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی یادآور شد: بنده برای حوزه آموزش هر تلاشی که نیاز باشد انجام خواهم داد.

وی ضمن تسلیت حادثه طبس بیان داشت: مسئولین ما همیشه در سختی‌ها کنار مردم هستند و کار را پیش می‌برند، اما نباید اجازه داد از این مشکلات، دشمن سو استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی با اذعان بر اینکه نباید به شایعات دروغ‌های فضای مجازی بها داد گفت: در فضای مجازی دشمن کمین کرده و اگر به موقع متوجه حیله آن‌ها نشویم باخته‌ایم.