تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3793937
شناسه : 3793937
تاریخ :
امیر آراسته: تاریخ دفاع مقدس باید برای همیشه ملت ما را تضمین کند اقتصاد ایران: مشاور نظامی مقام معظم رهبری گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند، تاریخ دفاع مقدس باید برای همیشه ملت ما را تضمین کند. این عظمت دفاع مقدس، عظمت کمی نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ ناصر آراسته مشاور نظامی مقام معظم رهبری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته پایتخت در دانشگاه تهران با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: همه ما مدیون برادران بسیجی هستیم. ۲۱۷ هزار نیرو کادر ارتش با متوسط زمانی ۶۰ ماه در جبهه‌ها حضور داشتند. قریب به ۱۸۰ هزار نفر از مجموعه برادران ما در سپاه، ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران، پیشمرگان کرد مسلمان، کمیته‌های انقلاب اسلامی، ژاندارمری و دیگر نیروهای مردمی وابسته در این قسمت‌ها در دفاع مقدس با متوسط زمانی ۵ سال خدمت، حضور داشتند.

وی‌ادامه داد: جمع این‌ها بیش از پنج میلیون نفر می‌شود و نکته اساسی که می‌خواهم بگویم این است که برای این پنج میلیون نفر اگر چهار نفر وابسته مانند پدر مادر خواهر و برادر همسر و فرزند تلقی بکنیم، حدود ۲۰ میلیون نفر از ملت بزرگوار ما مستقیماً متاثر از دفاع مقدس بودند. یک و نیم میلیون مهاجر جنگی در دفاع مقدس داشتیم، دو میلیون نفر در شهرهای مرزنشین ما زیر گلوله‌های توپ و تانک و بمب و راکت نظام بعث بودند که باید با دو میلیون نفر در صنایع مزار مستقیماً کار می‌کردند و محصولشان مستقیماً به جبهه می‌رفت، جمع همه این اعداد نشان می‌دهد که قریب ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ۳۶ میلیونی وقت یا در جنگ حضور داشتند یا متاثر از دفاع مقدس بودند و این موضوع کمی نیست.

امیر آراسته تصریح کرد: همانطور که حضرت آقا فرمودند، تاریخ دفاع مقدس باید برای همیشه ملت ما را تضمین کند. این عظمت دفاع مقدس، عظمت کمی نیست.

وی با اشاره به نقلی از یکی از مقامات حزب بعث عراق اظهار کرد: سفیر وقت نظام بعثی در سازمان ملل می گوید، صدام در سال ۵۸ در دیداری با وزیر خارجه آن زمان ایران آقای یزدی داشت و بعدش به من گفت که شاید هر صد سالی همچین فرصتی نصیب ما شود و الان این فرصت نصیب ما شده است. ایران انقلاب کرده ساختارهای سیاسی آن هنوز ایجاد نشده است. ارتش آن از ۴۰۰ هزار نفر به ۲۵۰ هزار نفر تقلیل پیدا کرده است؛ سپاه پاسداران آنها در حال شکل گیری و هنوز سپاه شهری است و به بلوغ عملیاتی نرسیده است.

مشاور نظامی مقام معظم رهبری بیان کرد: در استان خوزستان فقط ۲۰ نفر پایور سپاهی وجود داشت و از لشکر ۹۲ که در استان خوزستان بوده است آنقدر باقیمانده بود که مراقب باشد تا لوله‌های نفتی منفجر نشود. اقتصاد ما ۶ میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت در حالی که عراق آن زمان ۳۶ میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت و تمام دولت آن نظامی بودند و جنگ را بر ما تحمیل کرد و قبل از آن ۱۸ گروه حزب مسلح را علیه جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب، شمال، شمال شرق، جنوب شرق و جنوب غربی کشور، به جان جمهوری اسلامی انداخته بود و هدف از این کار، هدفی بود که استکبار داشت تا انقلاب را محبوس کنند و به سازش بکشانند و از محتوا تهی کنند و در نهایت ساقط کنند که موفق نشدند.

امیر آراسته ادامه داد: اما چه چیزهایی باعث شد که قابل صدام پریشان شود. آنها سه روزه قصد تصرف خرمشهر را داشتند که نزدیک به ۴۰ روز این کار طول کشید. دو ساعت بعد از عملیات سراسری علیه جمهوری اسلامی ایران عملیات انتقام نیروی هوایی صورت گرفت و فردای آن عملیات کمان ۹۹ صورت گرفت و صدام فهمید که اینگونه نیست و درست است که غربی‌ها را بیرون کردیم و قطعات به ما نمی‌رسد اما توکل، شجاعت، بصیرت و ولایت مداری کار خودش را انجام می‌دهد.

وی‌افزود: در هفت آذر ۵۹ نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریای عراق را مضمحل کرد و آنچه که باقی ماند دربندر ام القصر عراق زندانی شد، لذا صدام فهمید راهبردش صحیح نبوده است و خوابش پریشان شد، اما چاره‌ای نداشت و باید جنگ را ادامه می‌داد.

مشاور نظام رهبری گفت: صدام بعد از فتح المبین و بیت المقدس درخواست آتش بس کرد و البته درخواست صلحی نبود و حضرت امام فرمودند تا پوتین یک سرباز بعثی در خاک ما است، آتش بس معنا ندارد و باید از کشور ما بیرون رود و جنگ ادامه پیدا کرد و ما پیروز شدیم.

وی ادامه داد: ما پیروز شدیم چون به تمام اهداف دفاعیمان رسیدیم و صدام به هیچکدام از اهداف تهاجمی خود نرسید.