تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3793858
شناسه : 3793858
تاریخ :
توانبخشی ۴۵ جلسه‌ای؛ راه ورود دانش‌آموزان استثنایی به مدارس اقتصاد ایران: رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از ۴۵ جلسه خدمات توانبخشی رایگان برای دانش‌آموزان دارای اختلالات خفیف برای ورود به مدارس عادی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الله الماسی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هر سال کار سنجش دانش‌آموزانی که می‌خواهند به کلاس اول دبستان بروند، انجام و براساس این غربالگری مشخص می‌شود، کدام دانش‌آموزان باید به مدارس استثنایی بروند و کدام دانش‌آموزان می‌توانند با معلم رابط در مدارس عادی تحصیل کنند.

وی افزود: از سال 1402 کار سنجش سلامت کلاس اولی‌ها زودتر آغاز شد و هم اکنون در 840 مرکز جامع سنجش و مداخله به هنگام با حضور نیروهای متخصص همچون گفتار درمانگر، کاردرمانگر و روانشناس کار غربالگری کلاس اولی‌ها را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امسال از یک میلیون و 500 هزار کلاس اولی حدود 9300 نفر به مدارس استثنایی رفتند البته هنوز سنجش سلامت برخی کلاس اولی‌ها از جمله اتباع ادامه دارد.

الماسی با اشاره به اینکه مجموع دانش‌آموزان مدارس استثنایی 80 هزار نفر است که با احتساب دانش‌آموزان امسال به حدود 90 هزار نفر می‌رسد، بیان کرد: مناسب سازی برنامه درسی و کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مدارس استثنایی انجام می‌شود و 193 عنوان کتاب درسی را متناسب‌سازی کردیم به عنوان مثال برای دانش آموزان با آسیب بینایی علاوه بر کتاب صوتی کتاب بریل توسط انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی تولید شد.

وی بیان کرد: در مراکز جامع سنجش، کار توانبخشی هم انجام می‌شود و دانش‌آموزان دارای اختلالات خفیف برای ورود به مدارس عادی، 45 جلسه خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند همچنین یکی از اعضای خانواده به مدت 5 جلسه آموزش دریافت می‌کند تا بتواند کار توانبخشی دانش‌آموز را در خانه انجام دهد.

الماسی در پایان گفت: 23 هزار معلم آموزش و پرورش استثنایی در 1747 مدرسه مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/