تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3793820
شناسه : 3793820
تاریخ :
چطور درآمد یوتیوب را دریافت کنیم؟ با بهترین روش برداشت درامد یوتیوب آشنا شوید اقتصاد ایران: کسب درامد دلاری از یوتیوب برای کاربران ایرانی ساکن در داخل کشور هم ممکن است؛ فقط کافی است با بهترین روش برداشت درامد یوتیوب آشنا باشید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

این روزها یکی از موضوعاتی که نقل هر محفلی شده و افراد زیادی را درگیر خود کرده، بهترین روش‌های کسب درآمد دلاری در ایران است که البته با نگاهی به نرخ ارز و مسیر روبه‌بالایی که در پیش گرفته، کاملا هم منطقی به‌نظر می‌رسد. در این میان، کسب درآمد از یوتیوب شاید جذاب‌ترین و حتی کم‌دردسرترین راه داشتن درآمد دلاری باشد که در میان جوانان و نوجوانان هم طرفداران زیادی دارد.

وقتی صحبت از کسب درآمد دلاری از یوتیوب به میان می‌آید، اولین سؤالی که در ذهن بسیاری از افراد نقش می‌بندد این است که مگر می‌شود از داخل ایران و بدون داشتن حساب بانکی خارجی هم بتوان از یوتیوب کسب درآمد کرد؟ این سؤال را در مقاله‌ی چگونه از یوتیوب کسب درامد کنیم پاسخ داده‌ایم و در این مقاله می‌خواهیم به سؤال دیگری که احتمالا ذهن شما را درگیر کرده است پاسخ دهیم: چطور درآمد یوتیوب را دریافت کنیم؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤالتان را هم بگیرید.

شرایط درآمدزایی از یوتیوب

پیش‌از اینکه به سراغ آموزش روش برداشت درآمد از یوتیوب برویم، اجازه بدهید مختصری در مورد شرایط لازم برای کسب درآمد از یوتیوب صحبت کنیم تا اگر این روش کسب درآمد دلاری را انتخاب کرده‌اید، با قدم‌های درست و مطمئن به سمت هدفتان پیش بروید.

اول از همه بهتر است این نکته را بدانید که برای شروع درآمد‌زایی از یوتیوب، نیازی به حساب بانکی خارجی ندارید. برای ساختن چنل یوتیوب و کسب درآمد از آن تنها به یک شماره‌ تلفن و جی‌میل نیاز دارید تا به‌راحتی بتوانید چنل خود را بسازید و شروع به تولید محتوا در آن کنید. نگران شماره تلفن هم نباشید؛ چون یوتیوب حتی امکان ساخت چنل با شماره تلفن ایران را هم برای کاربران خود فراهم کرده است.

حال که چنل یوتیوب خود را ساختید و تولید محتوا را شروع کردید، نوبت به آشنایی با شرایط مانیتایز شدن یوتیوب و کسب درآمد از آن می‌رسد تا با انجام آن‌ها بتوانید درآمد دلاری کسب کنید. نخستین قدمی که برای کسب درآمد از یوتیوب باید بردارید، عضویت در برنامه‌ی پارتنر یوتیوب (YPP) است که برای این کار هم باید واجد شرایط زیر باشید:

  • داشتن حداقل ۱۰۰۰ دنبال‌کننده
  • داشتن ۴۰۰۰ ساعت واچ‌تایم در طول یک‌ سال گذشته
  • داشتن اکانت گوگل ادسنس و اتصال آن به اکانت یوتیوب

از میان شرایط لازم برای کسب درامد از یوتیوب، داشتن حساب گوگل ادسنس تنها شرطی است که ایرانی‌های داخل کشور نمی‌توانند آن را محقق کنند؛ چراکه برای ساختن این حساب به اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تلفن، شماره حساب بانکی، کارت اقامت و... نیاز دارید و این دقیقا همان سدی است که مانع کسب درامد دلاری شما و برداشت درامد یوتیوب می‌شود. برای حل این مشکل دو راه‌حل وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

بهترین راه برای برداشت درامد یوتیوب

ساختن چنل و انجام تنظیمات یوتیوب برای کسب درامد کافی نیست و شما باید با بهترین روش دریافت این درامد هم آشنا باشید. به‌عنوان یک یوتیوبر ایرانی ساکن در داخل کشور، برای برداشت درامد از یوتیوب، دو راه بیشتر ندارید. راه‌حل اول این است که حساب گوگل ادسنس شما توسط یکی از دوستان یا آشنایانی که در خارج از کشور اقامت دارند، ساخته شود و این فرد اطلاعات شخصی خود را برای ساخت اکانت گوگل ادسنس وارد کند.

مقالات مرتبط
  • چطور ویدیو‌های یوتیوب را با گوشی و کامپیوتر دانلود کنیم؟
  • بهترین ربات‌های تلگرام برای دانلود از یوتیوب: معرفی و آموزش استفاده

ساخت اکانت گوگل ادسنس توسط یکی از آشنایانتان که در خارج از کشور اقامت دارد، سخت‌ترین راهی است که می‌توانید برای برداشت درامد از یوتیوب انتخاب کنید؛ چراکه درصورت انجام این‌کار و واریز درآمد دلاری شما به حساب یک دوست یا آشنا، این شخص باید به‌ازای مبلغ واریزی مالیات بپردازد و این موضوع چیزی نیست که هر کسی با آن موافقت کند.

راه‌حل دوم برای برداشت درامد یوتیوب، کمک‌گرفتن از شرکت‌های واسطه (MCN) است. این شرکت‌ها، پس از ساخت اکانت گوگل ادسنس، آن را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با وصل‌کردن این حساب به اکانت یوتیوب خود، درامد خود را برداشت کنید.

هوش مصنوعی در یوتیوب؛ دوبله ویدیوها به زبان‌های مختلف با چند کلیک!
هوش مصنوعی در یوتیوب؛ دوبله ویدیوها به زبان‌های مختلف با چند کلیک!
مطالعه '1

شرکت‌های واسطه به دو روش به شما کمک می‌کنند تا درامد به‌دست‌آمده از یوتیوب را برداشت کنید. روش اول، ساخت اکانت‌ گوگل ادسنس اشتراکی برای صدها و حتی هزاران یوتیوبر است. روش دومی که شرکت‌های واسطه از آن استفاده می‌کنند تا به شما در برداشت درامد از یوتیوب کمک کنند، استفاده از خدمات شرکت‌های خارجی است. در این روش اکانت شما علاوه‌بر اتصال به اکانت ادسنس خود شرکت واسطه، به اکانت یک شرکت خارجی هم متصل می‌شود.

تعرفه درامد یوتیوب

تعرفه درامد یوتیوب را نمی‌توان به‌صورت دقیق مشخص کرد؛ چراکه با توجه به عوامل مختلف، میزان درامد شما از این شبکه‌ی اجتماعی متغیر خواهد بود. به‌طور کلی میزان درامد یوتیوب به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع تبلیغات
  • مخاطبان
  • محتوای ویدیو
  • طول ویدیو
  • میزان تعامل مخاطبان

باوجود متغیربودن میزان درآمد به‌دست‌آمده از یوتیوب، یک بازه‌ی تقریبی می‌توان برای این درامد مشخص کرد. بر این اساس، تعرفه درامد یوتیوب به ازای هر بازدید، مبلغی بین یک تا ۵ دلار است؛ بنابراین هرچه ویدیوهای باکیفیت‌تری بسازید و مخاطبان بیشتری داشته باشید، به همان نسبت درامد بیشتری هم از یوتیوب کسب خواهید کرد.

همان‌طور که می‌بینید کسب درامد از یوتیوب برای ایرانی‌های داخل کشور هم ممکن است و تنها کافی است که یک ایده‌ی جذاب برای تولید محتوا داشته باشید و با خلاقیت و پشتکار، شروع به تولید محتوا کنید. تاکنون به این روش کسب درامد دلاری فکر کرده‌اید؟ به‌نظرتان چه محتواهایی در یوتیوب بازدید بیشتر و به‌تبع آن درامد بالاتری برای شما به‌دنبال خواهند داشت؟