تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3793800
شناسه : 3793800
تاریخ :
نگاه نزدیک کارشناسان به گلکسی S24 FE؛ شبه‌پرچمدار ۲۰۲۴ سامسونگ [تماشا کنید] اقتصاد ایران: مدت کوتاهی پس از رونمایی گلکسی S24 FE، کارشناسان حوزه‌ی فناوری تحلیل اولیه‌ی خود از این گوشی را منتشر کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

با معرفی گلکسی S24 FE، کارشناسان حوزه‌ی فناوری نظرات خود را درمورد گوشی شبه‌پرچمدار جدید سامسونگ اعلام کردند.

عرضه‌ی گلکسی S23 FE در ابتدای رونمایی به آمریکا، آسیا و کشورهای خاورمیانه محدود شده بود و مدت نسبتا زیادی طول کشید تا دردسترس همه‌ی خریداران قرار بگیرد. گفته می‌شود عرضه‌ی گلکسی S24 FE نیز در ماه‌های ابتدایی، محدود خواهد بود و شاید در تعدادی از کشورها عرضه نشود.

گلکسی S24 FE نسبت‌به نسل قبلی‌اش تغییرات ریزودرشت زیادی تجربه کرده؛ اما کارشناسان بر یک موضوع اتفاق نظر دارند: گوشی بزرگ‌تر از نسل قبل به‌نظر می‌رسد.

گلکسی S24 FE ابعادی برابر با ۱۶۲ در ۷۷٫۳ در ۸ میلی‌متر دارد و وزنش به ۲۱۳ گرم می‌رسد. این گوشی چهار میلی‌متر بلندتر، کمتر از یک میلی‌متر عریض‌تر و کمی نازک‌تر از گلکسی S23 FE است و در مقایسه‌با نسل قبلی خود چهار گرم وزن بیشتری دارد.

استفاده از شاسی گلکسی S24 پلاس، حس‌وحال پریمیوم‌تری به گلکسی اس ۲۴ اف ای بخشیده است. در واقع، ابعاد کلی این گوشی تقریبا با ابعاد گلکسی S24 پلاس مطابقت دارد.

تفاوت عمده‌ی گلکسی S24 FE با سایر پرچمداران خانواده‌ی S24، به حاشیه‌های ضخیم نمایشگر مربوط می‌شود که در نگاه اول توی ذوق می‌زند.

طراحی گلکسی S24 FE شباهت‌ زیادی به گلکسی S24 و S24 پلاس دارد؛ اما از برخی جهات متمایز است. فریم S24 FE مانند دو گوشی مذکور تخت طراحی شده، اما شیشه‌ی پشتی در محل اتصال به فریم انحنایی ملایم دارد که به گوشی ظاهری نرم‌تر و خوش‌دست‌تر می‌بخشد.

پخش از رسانه

پخش از رسانه

پخش از رسانه

عملکرد، یکی دیگر از حوزه‌هایی است که گلکسی S24 FE در آن پیشرفت چشمگیری تجربه کرده است. فن ادیشن جدید سامسونگ از تراشه‌ی اگزینوس 2400e بهره می‌برد؛ نسخه‌ای از اگزینوس ۲۴۰۰ با فرکانس اندکی کمتر در هسته‌ی اصلی. انتظار می‌رود S24 FE عملکردی بسیار سریع‌تر و روان‌تر داشته باشد. نتایج تست‌های اولیه‌ی کارشناسان نیز این ادعا را تأیید می‌کند.

به‌نوشته‌ی سم‌موبایل، سامسونگ گوشی جدیدش را با رم بالاتر از هشت گیگابایت عرضه نمی‌کند. از سوی دیگر S24 FE امسال در همه‌ی کشورها (حتی آمریکا) با تراشه‌ی اگزینوس دردسترس قرار می‌گیرد.

مقالات مرتبط
  • گلکسی S24 FE سامسونگ رونمایی شد؛ همان همیشگی با چاشنی هوش مصنوعی
  • گلکسی S24 FE دربرابر نسل قبل؛ نبرد خانوادگی در قلمرو سامسونگ

گلکسی S24 FE باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که با وجود تراشه‌ی بهینه‌تر انتظار می‌رود شارژدهی بهتری از خود به‌نمایش بگذارد. این باتری همچنان با حداکثر توان ۲۵ وات به‌صورت سیمی شارژ می‌شود.

پشتیبانی نرم‌افزاری هفت‌ساله‌ی سامسونگ شامل حال گلکسی S24 FE نیز شده است و خریداران این گوشی می‌توانند انتظار داشته باشند جدیدترین قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ را دریافت کنند. قیمت گوشی جدید سامسونگ از ۶۵۰ دلار آغاز می‌شود.