تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3793755
شناسه : 3793755
تاریخ :
اینتل به پیشنهاد آرم برای تصاحب کسب‌و‌کار محصول پاسخ منفی داد؛ گزارش بلومبرگ اقتصاد ایران: به ادعای خبرگزاری بلومبرگ، اینتل به درخواست آرم برای تصاحب کسب‌و‌کار محصول پاسخ منفی داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌نویسد که شرکت آرم (ARM) خواستار تصاحب کسب‌و‌کار محصول اینتل شده، اما اینتل گفته است که واحد تجاری مورد بحث فروخته نمی‌شود. به ادعای یک منبع آگاه، آرم به تصاحب کسب‌و‌کار تولیدی اینتل تمایلی نشان نداده است.

گزارش بلومبرگ شامل هیچ جزئیاتی درباره‌ی بسته‌ی مالی پیشنهادی آرم به اینتل نیست. به‌علاوه، نمی‌دانیم که مذاکرات دو شرکت همچنان ادامه دارند یا به‌کلی لغو شده‌اند.

آرم و اینتل به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی درباره‌ی گزارش بلومبرگ پاسخ ندادند.

اینتل که زمانی قدرت اول بازار تراشه‌سازی بود، حالا پشت سر شرکت تایوانی TSMC قرار گرفته است و با مشکلات متعددی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. همزمان انویدیا و ای‌ام‌دی با رونمایی تراشه‌های قدرتمند هوش مصنوعی، توانسته‌اند بخش زیادی از بازار را در اختیار بگیرند.

مقاله‌های مرتبط
  • در سراشیبی سقوط؛ اینتل چگونه جایگاه برترش در صنعت تراشه را از دست داد؟
  • سال فاجعه‌بار اینتل؛ تیم آبی در هم‌ شکسته می‌شود؟

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند که کوالکام برای تصاحب اینتل اقدام کرده است. امضای قرارداد بین دو شرکت، لحظه‌ای تاریخی را در صنعت تراشه رقم خواهد زد.

اینتل تلاش کرده است با تمرکز روی پردازنده‌های هوش مصنوعی و قدرت‌بخشیدن به کسب‌و‌کار تولید تراشه، درآمدش را افزایش دهد؛ اما تلاش‌هایش تاکنون به اهداف‌ تعیین‌شده منتهی نشده‌اند.

اینتل گفته است که احداث مراکز تولیدی خود در لهستان و آلمان را متوقف خواهد کرد تا هزینه‌ها را مدیریت کند.