تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3793753
شناسه : 3793753
تاریخ :
نقش موثر زنان در دوران دفاع مقدس به نسل جوان بیان شود اقتصاد ایران: بابیان اینکه زنان در دفاع مقدس نقش بسیار موثری داشتند، گفت: حمایت‌های زنان و پشتیبانی‌های آن‌ها در این دوران مثال زدنی است که باید به نسل جوان بیان شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزانه رضیان در آیین افتتاحیه رویداد رسانه‌ای بانوان استان همدان با عنوان «طنین» که با حضور نمایندگان رسانه‌ها در سالن جلسات تالار قرآن همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این روزها رسالت اصحاب رسانه نسبت به قبل خطیر و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه امروزه دشمن با تمام قوا پای کار آمده که همین امر موجب شده تا رسالت اصحاب رسانه در جنگ شناختی و ترکیبی سنگین‌تر شود، افزود: ما به اصحاب رسانه می‌بالیم و امیدواریم بتوانند به‌نحو احسن در این مسئولیت ایفای نقش کنند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تاکید کرد: زنان علاوه بر ریحانه بودن می‌توانند در عرصه‌ها و در ابعاد مختلف جامعه تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و نقش آفرینی زنان در این دوران، یادآور شد: نقش زنان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل است، گفت: بسیاری از بزرگان ما همواره به این نقش بی‌بدیل اشاره داشته‌اند و همواره ایثارگری و حمایت مادران، و همسران در کنار رزمنده‌ها حضور داشته‌اند. زنان همواره در عرصه‌های مختلف مانند جنگ نرم، سخت و در جنگ شناختی و ترکیبی حضور دارند.

رضیان با بیان اینکه دشمن در هشت سال دفاع مقدس نتوانست بر انقلاب ما چیره شود و به اهداف شوم خود برسد، عنوان کرد: امروزه دشمن به این نتیجه رسیده که بهترین حربه می‌تواند زن و خانواده باشد، بنابراین برای اینکه به نقشه شوم خود برسد نوک پیکان خود را بحث زن، خانه، خانواده و تزلزل بنیان خانواده قرار داده است.

وی تاکید کرد: وظیفه ما در این برهه حفظ حریم خانواده و نگهداشتن بنیان مستحکم خانواده است تا متزلزل نشود و این یک دفاع مقدس است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه هر بانویی که در این برهه از زمان زندگی می‌کند و دغدغه بحث خانواده را دارد، در یک دفاع مقدس قرار گرفته است گفت: هجمه دشمن بحث زن و خانواده شده و این قابل اهمیت است و باید این موضوع مورد توجه باشد.

رضیان افزود: در حال حاضر در جنگ شناختی و ترکیبی قرار گرفته‌ایم و می‌بینیم که اذهان دختران و نوجوانان را هدف گرفته‌اند و باید به آن توجه کرد؛ یکی از اهداف کلان جامعه زنان، تقویت هویت زن انقلاب اسلامی و زن تراز انقلاب است، زن نه غربی نه شرقی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند و باید اولویت ما تقویت زن مسلمان باشد، چرا که خیلی از زنان و دختران مسلمان ما هستند که هویت‌های آنها متزلزل شده است و ما باید به تقویت این هویت کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما از صدر اسلام تاکنون الگوهایی مانند حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) که نمونه بارزی از الگوی ما خانم‌ها بودند را داشته‌ایم، تصریح کرد: در عصر امروز و در دفاع مقدس و در زمان انقلاب نیز ما شاهد حضور زنانی همچون خانم دباغ بوده‌ایم که برای استان باعث افتخار است.

رضیان با بیان اینکه در آستانه کنگره خواهر دباغ هستیم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان بانویی انقلابی، خستگی ناپذیر و مبارز نام می‌برند؛ بایدشخصیت ایشان را در ابعاد و عرصه‌های مختلف نشر دهیم و بازخوانی کنیم تا کارهای او نسل به نسل، لسان به لسان و چهره به چهره به عنوان الگوی زن مبارز و انقلابی برای نسل جوان معرفی شود.

وی ابراز کرد: خواهر دباغ مادر و همسری نمونه بود که با حمایت‌های همسرش پا در این عرصه نهاد و به همین دلیل نیز نام خانوادگی خود را از حدیدچی به دباغ تغییر داد. او مادر ۸ فرزند بود و در بحث ازدیاد جمعیت و تربیت نسل تراز انقلاب در عرصه‌های مختلف حضور یافت.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: خانم دباغ همراه امام خمینی (ره) در پاریس بود و هنگامی که حضرت امام (ره) نامه‌ای به گورباچف رئیس جمهور اسبق شوروی می‌فرستد خانم دباغ یکی از سه نفری بود که نامه را به شوروی بردند.

وی افزود: خانم دباغ همچنین فرمانده سپاه همدان بود و نقش مبارزاتی در لبنان و در منطقه غرب کشور داشت بنابر این و یکی از وظایف ما این است که خانم دباغ را به دانش‌آموزان و قشر جوان بشناسانیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث فرزندآوری یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و وظیفه ما زنان است که در این عرصه ورود پیدا کنیم، یکی از این دفاع‌های مقدس بحث ترویج فرزندآوری است و این فرهنگ‌سازی به کمک ما محقق خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به موضوع مهم ازدواج جوانان توضیح داد: امروزه سن ازدواج بالا رفته و جوانان تن به ازدواج به موقع نمی‌دهند و این عرصه نیز یکی از دفاع‌های مقدس ما است که باید ورود کنیم.

وی یادآور شد: در بحث کرونا نیز زنان ما عالی پای کار آمدند و دو نفر از بانوان پرستار همدانی در آن ایام به درجه رفیع شهادت نائل شدند؛ رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود به بانوی نهاوندی اشاره می‌کند که در ایام کرونا نان می‌پزد و مایحتاج مردم منطقه خود را برطرف می‌کند.

رضانیان در پایان افزود: حدود ۱۰ سالی است که رهبر معظم انقلاب در پیام‌های نوروزی خود به نقش زنان در عرصه‌های مختلف، کارآفرینی بانوانی که سرپرست خانوار، بی سرپرست و بدسرپرست بودند و یا بانوانی که توانستند بخشی از مسائل و مشکلات اقتصادی خانواده را حل کنند، اشاره می‌کنند.