تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3793713
شناسه : 3793713
تاریخ :
تقویت اعتماد به نفس ملی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس است اقتصاد ایران: زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تقویت اعتماد به نفس ملی و خودباوری و خوداتکایی، از دستاوردهای مهم دفاع مقدس است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی در مراسم تجلیل از رزمندگان و خانواده معظم شهدای جنگ تحمیلی افزود: امنیت و پیشرفت امروز کشور مرهون جهاد و مقاومت و ایثار و شهادت رزمندگان دلیر اسلام، شهدای گرانقدر، جانبازان و آزادگان عزیز و خانواده های این عزیزان است.

وی با یادآوری تعبیر مقام معظم رهبری از دستاوردهای دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه، و لزوم بیان ابعاد آن گفت: درک جامع و واقع بینانه ابعاد مختلف دفاع مقدس و دستاوردهای آن از ضرورت‌های جهاد تبیین برای نسل جدید است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، دفاع مقدس را تقویت کننده روحیه خودباوری ملت ایران دانست و گفت: تقویت اعتماد به نفس و خودباوری از برکات مهم دفاع مقدس بود و ملت ایران را به این نتیجه رساند که باید با تکیه بر توانمندی‌های خود به‌ویژه جوانان، کشور را اداره کرد.

رفیعی با اشاره به ابتکارات و خلاقیت رزمندگان و فرماندهان در دوران دفاع مقدس گفت: تربیت کادر مورد نیاز برای پیشرفت و سازندگی کشور در عرصه های مختلف از دیگر دستاوردها بوده و بی شک پیشرفت‌های امروز جمهوری اسلامی ایران ریشه در فراز و نشیب هشت سال دفاع مقدس دارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نهادینه شدن فرهنگ انقلابی در هم افزایی با فرهنگ مقاومت را در منطقه و جهان بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: بی شک این فرهنگ در شکل‌گیری و تقویت جبهه مقاومت به ویژه در لبنان، غزه، عراق و یمن موثر بود و این فرهنگ روز به روز درحال گسترش است.

رفیعی ضمن مقایسه مقاومت جانانه نیروهای مسلح و بسیج مردمی بعد از شهریور ۱۳۵۹ و تجاوز گسترده رژیم بعث با پشتیبانی قدرتهای بزرگ، با سایر مقاطع مشابه در تاریخ کشور، گفت: انگیزه اصلی مقاومت مردم، دفاع از نهال نوپای نظام برآمده از انقلاب اسلامی و لبیک‌گویی به فرمان ولی فقیه زمان و دفاع از تمامیت ارضی میهن عزیزمان بود.

وی گفت: دشمن برای تضعیف این مولفه های قدرت و در قالب عملیات روانی و جنگ شناختی ورود کرده لذا باید برای حفظ و تقویت عوامل انگیزه بخش دوران دفاع مقدس در نسل جدید تلاش نمود چرا که فقط در این صورت کشور بیمه خواهد شد.