تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3793702
شناسه : 3793702
تاریخ :
ورود موج بارش‌های برفی به کشور از روز شنبه اقتصاد ایران: کارشناس سازمان هواشناسی از پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی طی روز شنبه (۷ مهر) خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال کردستان، سمنان و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و گلستان بارش باران، وزش باد با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا شنبه بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی تشدید می‌شود. همچنین گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق روز گذشته به صورت پراکنده برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق را نیز در بر خواهد گرفت و بارش در ارتفاعات البرز مرکزی به‌صورت برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه در استان‌های البرز، تهران، قم، قزوین و سمنان شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود. برای سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور نیز همین وضعیت پیش‌بینی شده است.

گودرزی افزود: روز دوشنبه در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، شرق گیلان، شمال استان‌های قم، همدان و مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. اما روز سه‌شنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف و جوی پایدار را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: در پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال غرب و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. امروز نیز، خلیج‌فارس و طی چهار روز آینده، دریای خزر مواج خواهد بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی؛ آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و در عصر همراه با افزایش ابر و باد خواهد بود. در ساعات شب رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای تهران امروز ۲۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۱۸ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.