تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3793677
شناسه : 3793677
تاریخ :
وقف‌ یکی از عوامل پیشرفت و ماندگاری تمدن اسلامی است اقتصاد ایران: بندرعباس- رئیس اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان وقف را عامل پیشرفت و ماندگاری تمدن اسلامی دانست و گفت: ائمه اطهار (ع) از این طریق توانستند بخشی از اقتصاد تبلیغ دینی را فعال کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام مفید سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وقف یکی از تعالیم مترقی و پیشرفته اسلام است و همچون سایر تعالیم این دین مبین و احکام پیامبر گرامی اسلام، با فطرت انسانی موافقت دارد.

وی افزود: اگر فرد، با عقل سلیم و فطرت سالم خود به فلسفه وقف نگاه کند مشخص خواهد شد که این سنت حسنه الهی دارای چه فواید بسیاری بوده و چه اندیشه مترقی و بلندی در دین اسلام است چرا کا وقف بدون شک دارای فواید بی‏شمار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و پیشرفت دینی و عامل نهادینه شدن ارزش‏‌های والای اسلامی در جامعه است.

سهرابی تأمین اجتماعی را یکی از اهداف وقف معرفی کرد و بیان کرد: موقوفات می‌تواند منجر به افزایش سطح زندگی افراد کم بضاعت شود و در با ورود در هر عرصه‌ای موجب شکوفا شدن آن بخش شود به عنوان مثال وقف در حوزه بهداشت و درمان قطعاً ارتقای سطح زیرساخت‌های درمانی را به همراه خواهد داشت.

وی فقر زدایی را از دیگر اهداف وقف برشمرد و گفت: با استفاده از وقف می‌توان در راستای فقرزدایی گام برداشت و با وقف املاک یا درآمدهایی به منظور رسیدگی به محرومین به این هدف نائل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب با دعوت از مردم جهت پیوستن به ردیف واقفان، گفت: وقف از معدود خیراتی است که پرونده فرد برای جذب نیکی‌ها بعد از مرگ نیز مفتوح می‌ماند و باقیات الصالحاتی مجرب است که مومنان می‌توانند به آن توجه داشته باشند.

سهرابی خاطرنشان کرد: وقف یکی از عوامل توسعه و ماندگاری تمدن بزرگ اسلامی است چرا که ائمه اطهار علیه السلام از طریق موقوفات و وقف بخشی از اعتبارات لازم برای تبلیغات دینی و حفظ حیات تشیع را تأمین کرده‌اند.