تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3793447
شناسه : 3793447
تاریخ :
طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا و خدمات در بوشهر آغاز شد اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا و خدمات در بوشهر آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزرش خبرنگار مهر، محسن مشتاقی عصر پنجشنبه در جمع با خبرنگاران اظهار کرد: طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا و خدمات از ابتدا مهرماه ۱۴۰۳ توسط کارشناسان اداره‌کل استاندارد در شهر بوشهر آغاز شده است که تا پایان مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با بیان اینکه ایجاد زمینه رقابت در صنایع، خدمات و ارتقا سطح کیفیت کالاها از اهداف مهم این طرح به شمار می رود، گفت: سنجش نرخ کیفیت کالا و خدمات به عنوان یکی از شاخص ها و معیارهای مهم مرکز آمار ایران می باشد.

مدیرکل استاندارد بوشهر افزود: در این طرح ۸۰ قلم کالا نظیر کالای مهم سبد مصرفی خانوار، لبنی، مواد غذایی، قطعات خودرو، شیمیایی و.....مشخص شده است که با ۴۴۴ پرسش‌نامه توسط پرسشگران در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه این طرح در بستر سامانه‌ای هوشمند مبتنی بر هوش تجاری(BI) اجرا می شود، عنوان کرد: جامعه آماری این طرح شهروندان مراکز استان‌ها می باشند و پرسش‌نامه‌ها نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌هایی که از قبل مشخص شده اند باید توسط شهروندان حاضر در فروشگاه ها تکمیل شود.

مشتاقی برای سنجش بهتر کیفیت کالاها ضمن دعوت از شهروندان بوشهری برای مشارکت در انجام این طرح، خاطر نشان کرد: تولید و استفاده از کالای باکیفیت از اهداف اصلی و حاکمیتی سازمان ملی استاندارد ایران است.