تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3793371
شناسه : 3793371
تاریخ :
تلاش هنرمندان در معرفی آداب و رسوم مریوان ارزشمند است اقتصاد ایران: سنندج-استاندار کردستان گفت: تلاش هنرمندان در معرفی هر چه بیشتر مریوان و آداب و رسوم و فرهنگ این شهر و طبیعت بکر آن ارزشمند است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آرش لهونی عصر پنج‌شنبه در آیین رونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان اظهار کرد: تئاتر خیابانی مریوان حرکت خوبی است که باید حمایت شود و دیدن جدیت مدیران و مسوولان که دغدغه آنها این حوزه است، جای خوشحالی مضاعف دارد.

استاندار کردستان عنوان کرد: از مجموعه اداری که وظیفه آنها انجام خدمت در این کار فرهنگی ارزشمند است هم باید تشکر کرد.

لهونی بیان کرد: اینکه هنرمندان و مسوولان در این حوزه حضور داشتند و برای تئاتر خیابانی مریوان دغدغه داشتند ارزشمند است چون حضور و کار هنرمندان در معرفی هر چه بیشتر مریوان و آداب و رسوم و فرهنگ این شهر و طبیعت بکر آن ارزشمند است.

وی گفت: مریوان یکی از مناطق طبیعی و زیبایی ما است و طبیعت خاص و بکر و کوه و دریاچه زیبای زریوار و اینکه منطقه هورامان ثبت جهانی شده، برای ما ارزشمند است.

استاندار کردستان بیان کرد: در برگزاری این مراسم هنری هر چقدر مهمان دعوت شود برای حضور در این جشنواره و شهر مریوان در طول سال موجب بازگشت چند برابری گردشگر می‌شود و موجب رونق بحث اقتصادی می‌شود.

لهونی تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی هم لازم است پشتیبانی کنند تا هم سرمایه گذاری شود و هم به تقویت فرهنگ و اقتصاد مریوان و در بعد وسیع‌تر کل کردستان و غرب کشور موثر واقع شود.

وی اذعان کرد: مجموعه استانداری هم از این رویداد فرهنگی حمایت در حد توان خود حکایت می‌کند.