تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3793302
شناسه : 3793302
تاریخ :
تأیید شد؛ ابرخودرو جدید مک‌لارن، ۱۵ مهر معرفی می‌شود اقتصاد ایران: مک‌لارن ابرخودرو جدید خود را به‌زودی به‌عنوان جانشینی شایسته برای مدل P1 رونمایی خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

از زمان آغاز تولید مک‌لارن P1 بیش از یک دهه می‌گذرد و احتمالاً زمان معرفی جانشین آن فرا رسیده است. مک‌لارن به تازگی ویدیویی را درمورد خودروهای سری ۱ خود یعنی F1 و P1، با حضور کارمندان شرکت منتشر کرده که درمورد ویژگی‌های خاص آن‌ها صحبت می‌کنند.

به گزارش Motor1 و طبق تیزر منتشر شده توسط مک‌لارن، تاریخ و زمان رونمایی از ابرخودرو جدید این شرکت، ۶ اکتبر (۱۵ مهر) ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران خواهد بود.

در اوایل سال ۲۰۲۴ گزارش شد که مک‌لارن، ابرخودرو جدید خود با کدنام P18 را به نمایندگی‌ها معرفی کرده است. این خودرو شاید پیشرانه‌ی جدید هیبریدی V8 را داشته باشد؛ چیزی که مک‌لارن سال گذشته تأیید کرد که درحال توسعه‌ی آن است. این قوای محرکه جایگزین پیشرانه‌ی V8 با دو توربوشارژر خواهد شد که مک‌لارن از زمان معرفی MP4-12C در سال ۲۰۱۱ از آن استفاده کرده است. به احتمال زیاد جانشین P1 از یک زبان طراحی جدید نیز بهره‌مند خواهد شد.

P1 در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و همراه با پورشه ۹۱۸ اسپایدر و فراری لافراری، سه‌گانه‌ی مقدس ابرخودروهای هیبریدی را تشکیل دادند. پیشرانه‌ی هیبریدی V8 با دو توربوشارژر، ۹۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد و به لطف ساختار عمدتاً فیبر کربنی، وزن P1 در حدود ۱۵۱۰ کیلوگرم بود.

P1 دارای سیستم تعلیق متقاطع هیدرولیکی هوشمند و آیرودینامیک فعال برای عملکردی بی‌نظیر بود. با گذشت سال‌ها، این خودرو هنوز یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان است.

مقالات مرتبط
  • اتفاق بزرگ در خاورمیانه؛ دولت بحرین شرکت خودروسازی مک‌لارن را تصاحب کرد
  • مک لارن 720S GT3X مخصوص رانندگی پیست معرفی شد

مک‌لارن از آن زمان ابرخودروهای دیگری مانند Senna و Elva ساخته است، اما هیچ کدام مانند P1 یا F1 شروع‌کننده‌ی یک تحول چشمگیر نبوده‌اند. مک‌لارن با جدیدترین خودرو خود که فعلا آن را با «۱» نشان می‌دهد، امیدوار است تا دوباره در مرکز توجه قرار گیرد.

پورشه نیز روی تولید ابرخودرو جدید خود که احتمالاً یک خودرو برقی است، تمرکز دارد. درحالی‌که فراری در حال ساخت یک ابرخودرو هیبریدی مخصوص است.