تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3793210
شناسه : 3793210
تاریخ :
پیشرانه ۲ لیتری جدید ۴۰۰ تا ۶۰۰ اسب قدرت دارد اقتصاد ایران: عصر خودرو- چندی پیش تویوتا اعلام کرد که باهمکاری شرکای خود یعنی مزدا و سوبارو قوی‌ترین موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر جهان را ساخته است‌. حالا طبق آخرین اخبار، این پیشرانه مراحل آزمایش را طی میکند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در دنیایی که همه صنایع بخصوص صنعت خودرو به دنبال استفاده از انرژی های تجدید پذیر و پاک هستند، ژاپنی ها فکر دیگری در سر دارند.
درست زمانی که کمپانی ها بیشتر سرمایه های تحقیق و توسعه خود را به روی خودرو های برقی و سوخت جایگزین هزینه میکنند، تویوتا با کمک شرکای خود قوی‌ترین و کم مصرف ترین موتور های بنزینی را معرفی کردند.

زمانی پیشرانه افسانه‌ای 2JZ-GTE در نسل چهارم تویوتا Supra همین نقش را ایفا میکرد. این موتور قابلیت تیونینگ و افزایش قدرت زیادی داشت و هنوز پس از گذشت سالها طرفداران زیادی دارد.

نمونه های اولیه مراحل آزمایشات را در خودرو های لکسوس پشت سر می‌گذارند. لکسوس IS مجهز به این پیشرانه دارای 400 اسب‌بخار قدرت و در لکسوس مدل RC هم این عدد به 600 اسب‌بخار می‌رسد که البته در حال کامل کردن مراحل توسعه است.

و خبر بسیار خوب این است که به احتمال زیاد خانواده این پیشرانه در مدل های اسپرت جدید تویوتا یعنی Supra ، Celica و MR2 نصب خواهد شد. سوبارو و مزدا هم به عنوان شرکای اصلی پروژه، از این پیشرانه ها با امضای مخصوص خود بهره خواهند برد.