تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3792841
شناسه : 3792841
تاریخ :
متا عینک هوشمند Orion AR را معرفی کرد اقتصاد ایران: عینک هوشمند متا Orion می‌تواند محتوای هولوگرافیک را در ترکیب با دنیای واقعی نمایش دهد و از هوش مصنوعی برای پاسخ به سؤالات کاربران استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عینک‌ واقعیت افزوده‌ی Orion در رویداد Meta Connect معرفی شد. این محصول به‌عنوان عینک «تمام هولوگرافیک» معرفی شد و قرار است تجربه‌ای متفاوت از واقعیت افزوده را ارائه دهد. هدف متا از سبک طراحی عینک جدید این شرکت، افزایش جذابیت این محصول نسبت‌به محصولات قبلی مانند Magic Leap و هولولنز مایکروسافت است.

عینک هوشمند متا Orion وزن بسیار کمی دارد و می‌توان از آن در محیط‌های داخلی و خارجی استفاده کرد و به کاربران اجازه می‌دهند عناصر هولوگرافیک را در ترکیب با دنیای واقعی مشاهده کنند. طبق ادعای متا، Orion پیشرفته‌ترین عینک واقعیت افزوده‌ای جهان محسوب می‌شود و از فناوری‌های نوآورانه در زمینه‌ی محاسبات مدرن بهره می‌برد.

یکی از ویژگی‌های جالب Orion، قابلیت همکاری آن با هوش مصنوعی است. کاربران می‌توانند با استفاده از این عینک به یخچال نگاهی بیندازند و از هوش مصنوعی متا بخواهند دستور پختی را براساس محتویات یخچال ارائه دهد. همچنین، امکان برقراری تماس‌های ویدیویی و استفاده از اپلیکیشن‌های معروف مانند اسپاتیفای و یوتیوب دردسترس کاربران قرار دارد.

عینک واقعیت افزوده متا Orion روی چشم کاربر
Meta

متا می‌گوید برای حفظ سبک و کارایی عینک هوشمند Orion، همه‌ی فناوری‌های مورد نیاز را در قاب آن قرار نداده است. این محصول برای پردازش داده‌ها از پیک بی‌سیم و برای کنترل حرکتی از دستبند مخصوص بهره می‌برد. درحال‌حاضر، فقط کارمندان متا و گروه‌های منتخب می‌توانند از این عینک جدید استفاده کنند.

متا می‌خواهد Orion هرچه زودتر به‌ دست مصرف‌کنندگان برسد و از طرفی قصد دارد با ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های مداوم، به کاهش قیمت و بهبود قابلیت‌های آن کمک کند.