تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3792673
شناسه : 3792673
تاریخ :
هشدار هواشناسی: رگبار، باد شدید و خطرات صعود به ارتفاعات البرز در پایان هفته اقتصاد ایران: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، مناطق کوهستانی کشور به‌ویژه ارتفاعات البرز و شمال غرب ایران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه با شرایط نامساعد جوی مواجه خواهند بود. وقوع رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دید در این مناطق موجب هشدار به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات سازمان هواشناسی از وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق کوهستانی طی روزهای پایانی هفته خبر داد و از علاقه‌مندان به کوهنوردی خواست تا از صعود به ارتفاعات البرز خودداری کنند.

صادق ضیاییان در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار داشت: روز پنج‌شنبه و جمعه، مناطق کوهستانی از جمله ارتفاعات البرز، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل تحت تاثیر موج بارشی قرار خواهند گرفت که با ابرناکی، مه‌آلود بودن، و بارش‌های رگباری همراه است. این شرایط به ویژه در ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور موجب کاهش دید افقی و عمودی و وزش باد شدید می‌شود. همچنین در قله‌های مرتفع احتمال بارش برف وجود دارد.

وی هشدار داد که در این شرایط، به دلیل شدت بارش‌ها، خطر وقوع سیلاب، رانش زمین، و ریزش سنگ در شیب‌های کوهستانی افزایش می‌یابد. به‌ویژه در ساعات عصر و غروب روز جمعه، شرایط نامساعد جوی مانند وزش بادهای شدید و احتمال تگرگ و رعد و برق، می‌تواند موجب خطرات جدی برای کوهنوردان و علاقه‌مندان به تفریحات هوایی شود.

ضیاییان همچنین به وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران اشاره کرد و پیش‌بینی کرد که پنج‌شنبه آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق در قله‌های مرتفع خواهد داشت. برای روز جمعه نیز آسمانی ابری و مه‌آلود در ارتفاعات تهران پیش‌بینی می‌شود که همراه با وزش باد شدید و بارش احتمالی خواهد بود.

وی در پایان توصیه کرد که کوهنوردان و کمپینگ‌بازان با توجه به افت محسوس دما در ساعات شب و صبح، تجهیزات گرمایشی مناسب را همراه داشته باشند و از فعالیت‌های ماجراجویانه خودداری کنند.