تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اخبارشرکت ها
لینک : econews.ir/5x3792515
شناسه : 3792515
تاریخ :
چوب راش در چه صنایعی بیشتر کاربرد دارد؟ اقتصاد ایران: چوب راش یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین مصالح در صنعت ساخت‌وساز، هنر، موسیقی و غیره است. این چوب زیبا، طبیعی و مقاوم، با قابلیت شکل‌دهی آسان، جایگاهی ویژه در صنعت ساخت مبلمان، مصنوعات چوبی و دکوراسیون داخلی دارد اما آیا از مصارف دیگر چوب راش در سایر صنایع مانند ساخت تخته چندلا نیز آگاه هستید؟ با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این چوب، گستره کاربرد آن تنها به نجاری و مصارف روزمره محدود نمی‌شود

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اخبار شرکت ها - این چوب ارزشمند به عنوان دومین مصالح چوبی مورد استفاده در ایران شناخته می‌شود که قابلیت چکش‌خواری بالایی دارد و از استحکام نسبتا خوبی برخوردار است. نمونه‌های مختلفی از چوب راش ایرانی و خارجی در بازار موجود هستند اما اکثر کاربران انواع وارداتی آن را ترجیح می‌دهند. بدین منظور شرکت‌های بازرگانی متعددی در حوزه واردات چوب فعال هستند که شرکت بازرگانی پرسال در رده خوش‌نام‌ترین آن‌ها قرار دارد. این هلدینگ معتبر امکان خرید چوب راش با کیفیت تضمین شده و قیمت رقابتی را برای عموم خریداران فراهم نموده‌است.

استفاده از چوب راش در صنعت ساخت وسایل چوبی

چوب راش در تولید انواع وسایل چوبی به خصوص مبلمان‌های لوکس و سفارشی نقش پررنگی دارد. در واقع داشتن سطح صاف و یکنواخت در کنار زیبایی طبیعی چوب راش، این چوب را به گزینه‌ای مناسب برای تولید انواع مبلمان کلاسیک و مدرن تبدیل نموده‌‌است. از دیگر ویژگی‌های این چوب، قابلیت شکل‌دهی و تراشکاری آسان آن از طریق بخاردهی است که باعث می‌شود تولیدکنندگان بتوانند محصولات مختلف مانند مبلمان‌های منحنی، قاشق و حتی لیوان را با آن بسازند. این ویژگی‌ها در کنار مناسب بودن قیمت چوب راش، کمک کرده تا این چوب به عنوان گزینه‌‌ای ایده‌آل برای ساخت و تولید انواع مبلمان، کمد، تخت‌خواب، میز، صندلی و سایر وسایل چوبی مصرفی شناخته شود.

استفاده از چوب راش در دکوراسیون داخلی و صنعت ساختمان

چوب راش در رده چوب‌های مقاوم در برابر ضربه و فشار قرار دارد، دلیل آن نیز نداشتن حفره‌های داخلی و تراکم بالای این چوب است. از سوی دیگر وزن چوب راش نسبتا سبک است، بنابراین به راحتی می‌توان از آن در پروسه نصب سازه‌های ساختمانی به عنوان یک متریال محکم، بادوام، زیبا و منعطف استفاده کرد. همچنین رنگ زیبا و چشم‌نواز این چوب  گرما و جذابیت خاصی به فضای داخلی می‌بخشد، به همین علت مهندسین و طراحان به عناوین مختلف از چوب راش در طراحی فضا و نما استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر مقاومت بالای چوب راش در برابر خراشیدگی و فشار باعث شده تا این چوب در رده بهترین مصالح برای ساخت کف‌پوش‌های با کیفیت قرار گیرد. کف‌پوش‌های چوبی ساخته شده از چوب راش، علاوه بر دوام بالا، زیبایی منحصر‌به‌فردی به محیط می‌بخشند. بافت نرم و متراکم چوب راش امکان نفوذ حشرات به داخل آن را بسیار کم کرده‌است، به همین علت از این چوب در ساخت درب و پنجره‌های شیک و لوکس نیز استفاده می‌کنند.

استفاده از چوب راش در ساخت پلای وود

پلای وود یا تخته چندلا جزو پر مصرف‌ترین مصالح چوبی است که از مزایای بی‌شماری در صنعت ساخت‌وساز، نجاری، ساخت هواپیما و ... برخوردار است. برای ساخت پلای وود لایه‌های نازک چوب را به صورت مورب روی هم چیده پس از چسب‌کاری ، تحت فشار بالا قرار می‌دهند تا ورق‌ها به خوبی بهم بچسبند. جالب است بدانید که چوب راش در رده چوب‌های محبوب در ساخت پلای وود نیز به شمار می‌آید، چراکه به آسانی می‌توان آن را ورقه‌ورقه کرد و در ساخت تخته چندلا به کار برد.

انواع چوب راش

در حال حاضر به لطف حمایت‌های دولت در حوزه واردات انواع چوب‌ های خارجی اعم از چوب روسی، برندهای مختلفی از چوب راش در بازار موجود است که چوب راش اروپایی، چوب راش ژاپنی، چوب راش روسی، چوب راش انگلیسی و چوب راش آمریکایی جزو معروف‌ترین آن‌ها است. در این میان چوب راش روسی به دلیل داشتن گره‌های کم، سطح یکدست و تمیز، ابعاد متنوع و دوام بالا از محبوبیت بیشتری نزد کاربران برخوردار است.

از آنجاییکه بازار چوب در سال‌های اخیر نوسانات بسیاری را تجربه کرده‌است، افزایش تقاضا برای چوب‌های با کیفیت در کنار محدودیت‌های تولید و صادرات، باعث افزایش قیمت چوب روسی و راش شده‌است اما همچنان پایین‌تر بودن قیمت چوب راش نسبت به سایر چوب‌های لوکس مانند عاج، آبنوس و ... باعث شده تا هنرمندان و عامه مردم خرید چوب راش را در اولویت قرار دهند.

پرسال؛ تامین کننده برتر چوب راش روسی در ایران

همانطور که گفتیم؛ تراکم بالا، حالت‌پذیری و مقاومت فیزیکی فوق‌العاده چوب راش، امکان استفاده از آن در صنایع گوناگون را فراهم نموده‌است. در حال حاضر چوب راش با درجات کیفی مختلف در بازار فروخته می‌شود که بعضی از نمونه‌های آن فاقد استانداردهای تعریف شده برای یک چوب سالم و باکیفیت هستند، از این‌رو توصیه می‌کنیم برای خرید چوب راش تنها به مراکز معتبر مانند هلدینگ پرسال مراجعه نمایید. این شرکت بازرگانی معتبر شرایط ویژه‌ای را برای خرید انواع چوب روسی اعم از راش، یولکا، ساسنا، نراد و ... با قیمت اقتصادی فراهم کرده که جهت اطلاع از آن‌ها می‌توانید با شماره تلفن ۷۹۸۸۵_۰۲۱ تماس بگیرید.