تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3788716
شناسه : 3788716
تاریخ :
سند جامع گردشگری گاوازنگ زنجان در حال تهیه است اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان از تهیه طرح جامع گردشگری منطقه گاوازنگ زنجان به عنوان یک سند راهبری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سعید خلجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توسعه متوازن شهری مؤلفه‌های زیادی دارد و اصل اول توسعه زیرساختی منطقه است و در کنار آن باید توسعه اقتصادی، جمعیت‌شناسی و مردم‌شناسی منطقه و سایر موارد را در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه نگاه عمده استان در سه سال گذشته این بوده که بتوانیم توسعه را همه جانبه کنیم، عنوان کرد: این موضوع از پروژه‌های غرب زنجان از مسکن ملی، شهیدان کریمی و تأمین زیرساخت‌ها مشهود است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه بزرگترین پروژه اخیر شهرداری مربوط به غرب زنجان، تصریح کرد: برای رشد ثانویه توسعه اقتصادی و جمعیت‌شناسی حرف اول را می‌زند.

وی یادآور شد: وقتی زیرساخت به یک منطقه برود جمعیت‌پذیری افزایش می‌یابد و فعالیت‌های اقتصادی رونق می‌یابد و باز هم توسعه شهری را به ارمغان می‌آورد و زیرساخت‌های بیشتری جذب می‌کند.

خلجی با اشاره به اینکه در ادامه اقتصاد است که تصمیم می‌گیرد این رشد جاری شود، خاطرنشان کرد: زیرساخت محرک توسعه است اما تنها عامل برای رشد یافتگی نیست.

وی در مورد منطقه گاوازنگ زنجان عنوان کرد: تصمیم‌گیری‌های مقطعی و غیرکارشناسی از دهه ۷۰ باعث شد شاهد مشکلات امروز باشیم و از طرفی ورود سازمان همیاری شهرداری‌ها به گاوازنگ و اقداماتی که انجام داد نتوانست انتظارات را برآورده کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه تعداد کثیری از مردمی که در این منطقه زمین خریدند درگیر مشکلات عدیده حقوقی و ملکی شدند، گفت: با توجه به اینکه محدوده ۷۸ هکتاری گاوازنگ داخل محدوده زنجان شده است، از اراضی ملی به مالکیت اداره راه و شهرسازی زنجان درآمده است.

وی از تعیین یک مشاور ذی‌صلاح برای انجام کارهای کارشناسی در منطقه گاوازنگ خبر داد و افزود: تهیه طرح جامع گردشگری و توریستی در حال تهیه است و چنانچه طرح آماده و تصویب شد، یک سند راهبری برای مدیریت استان خواهد بود.

خلجی با بیان اینکه منطقه گاوازنگ ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای رشد زنجان دارد، تصریح کرد: این سند وظیفه مسئولان برای نحوه خدمات‌رسانی به گاوازنگ را نیز مشخص می‌کند.