تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3787621
شناسه : 3787621
تاریخ :
نمایش سبد محصولات کامل فرداموتورز در نمایشگاه مشهد اقتصاد ایران: عصر خودرو- فرداموتورز طی سال های گذشته در حال معرفی و تکمیل سبد محصولاتش بوده و اکنون به نوعی این سبد کامل شده و شاهد حضور گسترده این محصولات در خیابان های کشور هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، محصولات FMC شامل سوبا M4 بنزینی و هیبرید، FMC T5، FMC SX5 و FMC 511 می شود. فردا 511 همچنین مدتی پیش از سوی سازمان تاکسیرانی به عنوان محصول منتخب برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی معرفی شده است.

نکته مهم در مورد محصولات فرداموتورز، شرایط فروش متنوع نقد و اقساطی محصولات این شرکت است. در این شرایط بخصوص برای فردا511 و کراس اوور SX5 شرایط خوبی فراهم شده که تقریبا در هیچ یک از رقبا به چشم نمی خورد.



FMC 511 :
پیشرانه فردا 511 با حجم 1.5 لیتر و به صورت تنفس طبیعی قدرتی برابر 106 اسب بخار در دور موتور 5600 دور در دقیقه تولید می‌کند. نهایت گشتاور حاصل از این پیشرانه نیز برابر 145 نیوتن متر است که از دور 3500 تا 4500 دور در دقیقه زیر تایرهای خودرو قابل احساس خواهد بود. همانطور که اشاره کردیم، در اینجا یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به خدمت گرفته شده است تا نیروی موتور را به چرخ‌های جلو انتقال دهد. استفاده از گیربکس‌های دو کلاچه تَر (W-DCT) برای یک موتور تنفس طبیعی کم حجم خیلی مرسوم نیست و معمولا اینگونه موتورها با گیربکس‌های سی‌وی‌تی یا اتوماتیک سنتی همراه می‌شوند. ماشین FMC 511 حدود 1115 کیلوگرم وزن دارد و مصرف سوخت آن به طور متوسط در هر 100 کیلومتر معادل 6.4 لیتر ذکر شده است. باک سوخت این سدان کوچک مونتاژی 40 لیتر ظرفیت دارد که شاید در ابتدا کمی کوچک به نظر برسد، اما اگر مصرف سوخت این خودرو واقعا در حد 6.4 لیتر در 100 کیلومتر باشد، احتمالا تعدد دفعات سوختگیری خیلی افزایش نخواهد یافت. در مورد امکانات این خودرو هم باید گفت که متاسفانه مواردی پرکاربرد مانند کروز کنترل و تهویه اتوماتیک در لیست امکانات FMC 511 دیده نمی‌شود، اما در عوض تجهیزاتی مانند: کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری و کشش، اتولایت، نمایشگر 7 اینچی مالتی‌مدیا، دوربین عقب، سانروف، فرمان کمکی برقی، دو کیسه هوا، تهویه دیجیتال و… در فهرست آپشن‌های اف ام سی 511 وجود دارند که باعث ارتقای رفاه و ایمنی کاربران این خودرو خواهند شد.



سوبا M4 هیبرید
نیروی محرکه سوبا M4 هیبرید از پیشرانه برقی بنزینی تامین می شود که نیرو را به صورت ترکیبی از طریق جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر به چرخ های جلو می رساند. پیشرانه بنزینی این خودرو به تنهایی 197 اسب بخار قدرت را با گشتاور 285 نیوتن متر تولید می کند و پیشرانه برقی آن قادر است 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن گشتاور را به چرخ ها منتقل کند. در محور جلو این خودرو سیستم تعلیق مک فرسون دیده می شود اما در محور عقب MPV هیبرید فردا موتور از سیستم تعلیق توییست بیم استفاده شده است که عملکرد بسیار خوبی بر روی این خودرو دارند.

MPV هیبرید فردا موتور توانسته سطح خوبی از آپشن ها و امکانات را در خود جای دهد. از جمله این امکانات می توان به؛ گرمکن و سردکن اتوماتیک صندلی های ردیف اول و دوم، حافظه صندلی راننده، ماساژور صندلی راننده، آینه الکتروکرومیک، سقف پانوراما، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، تریم داخلی چرم، حرکت عرضی صندلی های ردیف دوم، تهویه اتوماتیک با پاکسازی و یونیزاسیون هوای کابین، پنل تهویه مستقل ردیف عقب، دریچه تهویه ردیف دوم و سوم، خروجی برق USB برای سه ردیف، 8 کیسه هوای 12 نقطه ای، فرمان کمکی برقی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، رادار DOW، فناوری LED چراغ ها، نور بالای اتوماتیک، دوربین 360 درجه، نمایشگر لمسی، اخطار تصادف از جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، پشت سری فرست کلاس صندلی های ردیف اول و دوم، کروز کنترل، جلو آمپر دیجیتال، تنظیم حالت رانندگی، دسته دنده الکتریکی و… اشاره کرد.

عکس: اعظم صباغ