تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3787117
شناسه : 3787117
تاریخ :
محصولات جدید کرمان‌موتور در بازار اقتصاد ایران: عصر خودرو- شرکت کرمان‌موتور در راستای جذب مشتریان هدف، دو محصول کراس‌اوور و سدان از برند لیوان به بازار عرضه می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، لیوان نام برندی است که از سرمایه‌گذاری مشترک بین دو شرکت جیلی و لیفان در سال 2022 به وجود آمده و برندی نوپا محسوب می‌شود. البته چند سال قبل‌تر در حدود سال 2000 میلادی، این برند با نام مپل (MAPLE) وجود داشت که در نهایت با سرمایه‌گذاری دو شرکت جیلی و لیفان به جایگاه کنونی رسید.

از این برند در بازار ما خودروی X3 PRO وجود دارد که هاچبک کراس‌ اقصادی بازار است و در برابر رقبای داخلی به رقابت می‌پردازد. حال شرکت کرمان موتور قصد عرضه یک کراس‌اوور و یک سدان از این برند را در بازار ایران دارد.

سدان CR6

مشخصات فنی
جدیدترین سدان KMC به موتور 1500 سی‌سی توربوشارژ مجهز شده که در بهترین حالت 178 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت تولیدی این موتور توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب نیمه مستقل میله‌پیچشی است که با توجه به اینکه این خودرو در رده سدان‌های اقتصادی قرار می‌گیرد، سیستم تعلیق نیمه مستقل در محور عقب این خودرو نصب شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی
جدیدترین سدان کرمان موتور در بحث تجهیزات ایمنی به امکانات قابل قبولی همچون : 6 کیسه هوا (راننده و سرنشین، جانبی جلو، پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی و اتوهلد و سیستم کنترل فشار باد تایرها مجهز است.

سدان CR6 در بحث امکانات رفاهی به تجهیزاتی نظیر : سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سقف سانروف، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، مالتی مدیا 12.3 اینچی با 6 بلندگو، دوربین 360 درجه، دوربین و سنسور پارک عقب،  سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا، تنظیم حالت رانندگی (اکو، اسپرت، تطبیقی و کامفورت)، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، کروزکنترل، آینه‌های تاشو برقی، فرمان D-CUT و پاورویندوز مجهز است که در بین محصولات چینی بازار در رده اقتصادی قرار می‌‎گیرد.

ابعاد
این خودرو از لحاظ ابعادی جزء سدان‌های سایز متوسط محسوب می‌شود. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4730، 1818 و 1480 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور در این خودرو 2702 میلی‌متر اعلام شده است. طبق اعلام شرکت وزن خالص این خودرو 1350 کیلوگرم به ثبت رسیده که نشان می‌دهد با خودروی سبکی طرف نیستیم.

کراس‌اوور SR5

مشخصات فنی
جدیدترین کراس‌اوور KMC به موتور 1500 سی‌سی توربوشارژ مجهز شده که حداکثر قدرت آن 178 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن 290 نیوتن‌متر است. تمامی این نیرو توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو، مستقل مک فرسون و در عقب مستقل مولتی لینک است. استفاده از این نوع سیستم تعلیق در یک خودروی کراس‌اوور نشان از تلاش سازنده برای بهبود پایداری و هندلینگ خودرو در شرایط مختلف رانندگی است.

 

امکانات ایمنی و رفاهی
SR5 در بحث تجهیزات ایمنی به امکانات قابل قبولی همچون : 6 کیسه هوا (راننده و سرنشین، جانبی جلو، پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز پارک برقی و اتوهلد و سیستم کنترل فشار باد تایرها مجهز است.

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به : سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سقف پانورامیک، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، مالتی مدیا 12.3 اینچی با 6 بلندگو، دوربین 360 درجه، دوربین و سنسور پارک عقب،  سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا، تنظیم حالت رانندگی (اکو، اسپرت و کامفورت)، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، کروزکنترل، آینه‌های تاشو برقی، فرمان D-CUT و پاورویندوز اشاره کرد. وجود سقف پانورامیک،

دوربین 360 درجه، تنظیم برقی صندلی راننده و مالتی مدیا 12.3 اینچی در این خودرو سبب شده تا این خودرو، خودرویی کم آپشن محسوب نمی‌شود.

ابعاد SR5
KMC SR5 کراس‌اووری با ابعاد بزرگ است. ابعاد این خودرو به ترتیب (طول، عرض و ارتفاع) 4535، 1845، 1725 میلی‌متر است. فاصله بین دور محور این خودرو 2683 میلی‌متر است که در نوع خود خودرویی بزرگ و جادار محسوب می‌شود. وزن خالص این خودرو 1499 کیلوگرم عنوان شده و با توجه مشخصات و اندازه خودرو، عدد معقولی به حساب می‌آید.

جایگاه SR5 در بازار
این کراس‌اوور تازه وارد با توجه به امکانات معقول، فضای جادار و مشخصات موتوری قابل قبول می‌تواند موردپسند خانواده‌های ایرانی باشد.
SR5 در بازار ایران رقبایی همچون ام‌وی‌ام X55، فردا T5، فونیکس تیگو 7 پرو، ری‌را و حتی KMC X5 دارد. از لحاظ قدرت موتور SR5 در بین رقبای خود دست بالاتر دارد و عدد 178 اسب‌بخاری آن نشان از موتور پر توان آن دارد. در بین رقبا امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر و کمتر هم وجود دارد. به طور مثال فردا T5 و ری‌را به رادار کور مجهز هستند، اما در SR5 این دست از تجهیزات را نمی‌بینیم. ولی از آن طرف کراس‌اوور جدید کرمان موتور به 6 کیسه هوا مجهز است اما ریرا و یا حتی X5 به چهار کیسه هوا مجهز هستند.

در بحث بازار دست دوم، طبیعتا X55 و تیگو 7 پرو به دلیل حضور چند ساله در بازار، خودروهای شناخته شده‌تری هستند. از طرفی ری‌را به عنوان اولین کراس‌اوور ملی کشور، هنوز پا به جاده‌ها نگذاشته و از طرفی فردا T5 خودرویی کم حاشیه‌ای است که قشر کمتری از جامعه به سمت آن می‌روند. انتخاب با شماست که گزینه جدید بازار را انتخاب کنید یا به سراغ خودروهای دیگر بروید.